"הגזענות כלפי הישראלים האתיופים חיה ובועטת, והיום אנחנו מגלים עוד פרט מקומם בהקשר הזה הנוגע לילדים, לתלמידים בני העדה- אלה מדווחים על אלימות כלפיהם מצד מורים פי שניים מכלל אוכלוסיית התלמידים. תקשיבו למה שאומר פאסיל לגאסה, מנהל ערוץ הטלוויזיה הישראלי-אתיופי. באו שני החוקרים ד"ר אושרית כהן קדושאי וד"ר יוסף מחלוף מרשות המחקר הממשלתית, ושלפו את הנתונים שלו מהמגירה החשוכה.



המחקר מתבסס על נתוני המיצ"ב של שנת הלימודים תשע"ג, שנערך בקרב תלמידים עולים מארצות שונות ו-12 אחוזים מהתלמידים בני העדה דיווחו כי בחודש שקדם למילוי השאלון אחד המורים תפס אותם בכוח, דחף איזה תלמיד, או אפילו הכה תלמידה או תלמיד. מה שאתם שומעים- מורה הכה תלמיד ממוצא אתיופי בכוונה!



"זוכרים איך פרצה מחאת הישראלים האתיופים ב- 2015? רק נזכיר לכם שהכל קרה לאחר שהחייל דמאס פיקדה הוכה קשה על ידי שני שוטרים. הייתה מחאה קשה, אפילו אלימה, רחובות נסגרו, חלונות נופצו, ראש הממשלה נתניהו אפילו חיבק את פיקדה...והנה הגזענות עוד לגמרי כאן. אל תתפלאו שאם מפכ"ל המשטרה אומר אחרי שנה "טבעי שחושדים בהם יותר", ולמי שלא הבין זה בגלל צבע עורם...אל תתפלאו שכלום, אבל כלום לא ישתנה פה, לפחות לא בזמן הקרוב.



אגב, דמאס פיקדה, סיים בינתיים קורס קצינים בבה"ד 1.