מבקר המדינה יוסף שפירא פרסם דו"ח חמור על מכת תאונות הדרכים הבלתי נגמרת והצביע על ליקויים בתשתיות ובאכיפה. ד"ר דן לינק, מומחה להנדסת תנועה ולבטיחות בדרכים, ניתח את הממצאים בשיחה עם גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "מבקר המדינה דיבר על הממסד, משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. אני בוגר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. הייתי שם עשור שנים, עד לפני שש שנים, ולצערי הביקורת מוצדקת. הרשות לא הצליחה בינתיים לעשות את מה שהיא אמורה לעשות. יש לזה כל מיני סיבות. אחת הסיבות היא שאין לה סמכויות ולא ששים לתת לה סמכויות, רק מטילים עליה אחריות. מדובר במשרד התחבורה. שר התחבורה הנוכחי הוא בסדר. ישראל כץ לפחות עושה את הדברים הנכונים. היו לפניו כל מיני שרי תחבורה שלא הבינו בתחבורה שום דבר".



"מתוך 34 אלף הישראלים שנהרגו בתאונות דרכים, 30-33 אלף לא היו חייבים להיהרג", טען ד"ר לינק. "מתוך כל 10 תאונות, תשע היו נמנעות אם נהגים היו נוהגים ביותר תבונה. אבל חובתו של הממסד היא לעשות דברים על אפו ועל חמתו של הגורם האנושי הפרוע הזה ולהציל אותו ממוות גם אם הוא נוהג באופן פושע. בישראל עושים המון וזה עדיין לא מספיק. בחו"ל יש עשירית או חמישית מכמות המעקות והגדרות שיש בארץ, כי יכול להיות שהם לא חושדים כל כך בגורם האנושי הפתלתל הזה".




בין שנת 2008 ל-2012 חלה ירידה בכמות התאונות, ובארבע השנים האחרונות חלה שוב עליה 


"זה דבר שמצטבר", הסביר ד"ר לינק. "הכבישים שלנו צפופים יותר וברור שכאשר צפוף יותר הסיכוי שלך לפגוע במישהו הוא יותר גדול. יש גם השפעה לירידה בכמות הניידות של משטרת התנועה, אבל אי אפשר להגיד לכמה אחוזים מהעלייה הירידה הזו אחראית. אני כואב שהמשטרה לא נמצאת הרבה יותר בכבישים. זה לא כבוד גדול שיש הרבה משטרה, אבל כולם, כולל המשטרה, אומרים שאין מספיק. כי הנהג הישראלי מצפצף על החוקים.



"אגב, המשטרה חושבת שאם הם נוסעים עם אורות מהבהבים זה עושה סדר בבלגן. זה לא עושה. בארה"ב הניידות של המשטרה נוסעות בלי אורות עד שהן עוצרות אותך ואז אוי ואבוי לך". ד"ר לינק הזכיר גם את מצב התחבורה הציבורית הלקוי כגורם המגביר את העומס בכבישים ומוביל ליותר תאונות.