ראש הממשלה בנימין נתניהו איים היום (חמישי) בפעם הראשונה בשיחות סגורות שיפרק את הממשלה וילך לבחירות אם יוקם תאגיד השידור הציבורי. בחדשות 10 פורסם כי בשיחות סגורות הוא אמר "תפתרו את המשבר, אם הוא לא ייפתר אפיל את הממשלה". בדיון סגור הציע לבטל גם את רשות השידור וגם את התאגיד. משמעות היוזמה - להביא לפיטוריהם המידיים של 1,300 עובדים בשני הגופים. נכון להיום, על פי החוק הקיים, התאגיד צריך לעלות לשידור עד אפריל 2017.



בישיבה, ראש הממשלה שאל את נציג האוצר, אמיר לוי, שהיה בשנת 2003 אחראי תחום התקשורת באוצר, מה לגבי הצעתו לסגור את רשות השידור וגם את התאגיד. הלוי ענה כי הוא אינו יכול לדון בכך מאחר ושר האוצר אינו מעודכן בכך ולכן אינו יכול להעביר את עמדותיו בנושא. גורמים באוצר מתחו ביקורת חריפה על ראש הממשלה ואמרו כי "נתניהו שרק דיבר על שיקום רשות השידור עכשיו רוצה לסגור אותה. אנחנו נמשיך להגן על השידור הציבורי". 



אולפני תאגיד השידור. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



יו"ר ההסתדרות: "השידור הציבורי ייסגר - המשק יושבת"


יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מצידו איים הערב כי אם השידור הציבורי ייסגר ההסתדרות תשבית את כל המשק ותצא למאבק חסר פשרות עד לביטול ההחלטה. ניסקורן הגיב על הפירסומים אודות הכוונה לבטל את הקמת תאגיד השידור הציבורי ובמקביל לסגור את רשות השידור. מסמך על סגירת הרשות נכתב לפני כ-13 שנה לנוכח הפסדיה הכספיים הכבדים אך אז לא עמדה על הפרק האפשרות להקמת התאגיד. עם זאת ניסנקורן הבהיר בהודעתו שההסתדרות תצא לצעדי מחאה חריפים רק אם כלל השידור הציבורי ייסגר ולא אם יבוטל התאגיד אך תמשיך פעילות הרשות.



גם יו״ר סיעת מרצ, אילן גילאון, הגיב על הפרסומים לפיהם נבחנת ההצעה להביא הן לסגירת התאגיד והן לסגירת רשות השידור: ״לאט לאט האמת נחשפת - נתניהו פשוט לא רוצה שידור ציבורי בישראל. רשות השידור היא לא העניין, וגם לא התאגיד - הכל נסוב סביב תאוותו המגלומנית לשלוט ולהשתלט". לדבריו, ״אם לשר כחלון ומפלגתו נותרה יושרה, עליהם לצאת מיד מהממשלה ולהביא להפלתה".



הפגנה נגד סגירת התאגיד. צילום: אבשלום ששוני



רוב המשתתפים בהפגנה - אנשי תקשורת. צילום: אבשלום ששוני


הפגנה ב"הבימה": "השידור לציבור"


בתוך כך, כ-500 מפגינים התאספו הערב בכיכר "הבימה" למחות על הכוונה לביטול תאגיד השידור הציבורי. המפגינים הניפו שלטים עליהם נכתב בין היתר "יצירה חופשית", "אני בעד תקשורת חופשית", "שוד הציבור", "העם דורש שידור ציבורי". עוד שלט הופנה לעבר שר האוצר: "כחלון איפה אתה?". ההפגנה החלה בקריאות מחאה נגד הכוונה לסגירת תאגיד השידור ובין היתר נאמר כי "נתניהו רוצה עיתונות חופשית משלו שמכתיבים לה מה להגיד" וגם "ראש הממשלה רוצה לקחת לעצמו את השידור הציבורי".



עשרות המשתתפים קראו "השידור לציבור". המארגנים ציינו כי לא מדובר בהפגנה פוליטית אלא במחאה למען הפעלת תאגיד השידור הציבורי כפי שנהוג במדינות דמוקרטיות, כך לטענתם. משתתפי ההפגנה תכננו לצעוד לאורך רוטשילד עד פינת הרצל ברחבת מגדל שלום. בין המשתתפים היו אנשי תקשורת המיועדים לעבוד בתאגיד, ואנשי תקשורת שהגיעו להביע הזדהות. חלקם הגיעו עם ילדיהם שסייעו בכתיבת השלטים.