למעלה ממאה תושבים הפגינו הערב (שני) ברחבת בניין עיריית ראש העין בעת ישיבת המועצה, במחאה על היעדר תשתיות לנוכח הבנייה המסיבית של אלפי יחידיות דיור בעיר. התושבים, שהגיעו מכל חלקי העיר הניפו שלטים ומוחים על תשתיות תחבורה קורסות שיוצרות עומסי תנועה כבדים ביותר בכניסות וביציאות לכיוון תל אביב והמרכז, היעדר מוסדות ציבור וחינוך לנוכח הבנייה המסיבית, ודורשים את שיפור השירות בצהרונים והוזלת מחירים ודרישה להורדת הארנונה, שלטענתם יקרה מאוד.



"משרדי הממשלה התחייבו בתמורה להסכם הגג לבניית למעלה 14 אלף יחידות דיור בראש העין לטפל בתשתיות, לבנות תשתיות חדשות ומבני ציבור", אמר זוהר ראובני, אחד המפגינים, והוסיף כי בפסגות אפק, ברובעים החדשים של העיר ישנן אלפי משפחות והתשתיות עדיין לא הושלמו. ישנם מקומות שאפילו אין בהם מדרכות ואין מספיק מבני ציבור. אנחנו דורשים להפסיק את שיווקי הקרקעות עד שתיפתר הבעיה".



עוד טען ראובני שהארנונה גבוהה ועבור דירה בשטח של 130 מ"ר משלמים כ-1,700 שקל לחודשיים. "אין תכנון לטווח ארוך. התחושה שהעיר נצורה והתשתיות קורסות. באנו להעיר את ראש העיר" .



מפגין נוסף, גיא פאר, אמר כי "מתוכננים כאן למעלה מ-14 אלף יחד כמות שאין לה אח ורע בארץ אבל אין לה תשתיות מתאימות. יש מחסור בגני ילדים וצהרונים. נסיעה מראש העין למרכז תא יכולה להימשך שעתיים. ראש העיר הולך להכפיל את מספר התושבים פי 1.5. אפילו תחנת הרכבת רחוקה 10 ק"מ, כשיש אחת הרבה יותר קרובה.



אחת המפגינות אמרה כי יש לשבור את המונופול של רשת הצהרונים והפעוטונים. לדבריה, יש לשפר את רמת השירות, להוזיל עליות ולאפשר הכנסת מתחרים.



עיריית ראש העין מסרה בתגובה, כי "ראש העין נמצאת בימים אלה בתהליך צמיחה ופיתוח חסרי תקדים. העיר קולטת אלפי תושבים חדשים ותוך מספר שנים יתגוררו בה כ-110 אלף תושבים. לפני כשנתיים חתמה העירייה על הסכם הגג עם משרדי הממשלה, לפיו הוחלט כי תוקם מנהלת משותפת של משרד השיכון והעירייה לבניית תשתיות ולשיטה ופיקוח של העירייה בכל תהליכי הפיתוח, כולל פתרונות תחבורתיים והקמת מבני ציבור וחינוך. זאת בנוסף להקמת מנהלת לקליטת תושבים חדשים, שהיא ייחודית לראש העין. לקראת תחילת האכלוס, חנכה העירייה מוסדות חינוך ובהם 16 גני ילדים, שני בתי ספר שאחד מהם מטרם אוכלס וממתים לתושבים החדשים, ומעונות יום. 



ראש העירייה, שלום בן משה והנהלת המתחמים דרשו ממשרד התחבורה לזרז פתרונות תחבורתיים. הכפלנו את מערך התחבורה הציבורית, נחנך מחלף בכביש 5 ובקרוב יחלו עבודות להרחבת כביש 444 לשלושה נתיבים עד כביש 471. בנוסף, אנו דורשים להשתמש בתחנת הרכבת המזרחית כשההגעה אליה תהיה באמצעות גשר מכיוון הכנסה הצפונית. אנו עושים הכל וקשובים לצורכי התושבים.



במהלך ההפגנה יצא ראש העירייה אל המפגינים ושוחח עמם.