הסערה שנוצרה בעקבות תחקיר 'עובדה' ששודר אמש על המתרחש בלשכת ראש הממשלה, ממשיכה לעורר הדים ותגובות. בתחקיר נטען בין היתר כי רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו מתערבת בקבלת החלטות חשובות. בני ציפר, עורך מדור ספרות בעיתון 'הארץ', תקף את התחקיר היום (שלישי) בשיחה עם גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". "ראיתי והייתי מזועזע. הזדעזעתי מהרמה הנמוכה של המשדר, לא מתוכן הדברים. הכל היה מגמתי בצורה בלתי ניתנת לתפיסה. קשה להאמין שעיתונאית כל כך טובה כמו אילנה דיין יכולה לרדת כל כך נמוך. זה בלתי נתפס", אמר.




"הסיפורים היו ממוחזרים וכל אחד מהמרואיינים, למשל אודליה כרמון, היה בעל אינטרס מסוים וברור שהם לא אוהבים את ביבי ואת משפחת נתניהו. נגיד שמה שהם אמרו זה נכון, אופן ההצגה של הדברים היה מאוד לא מאוזן. המשדר הוקדש לעמדה אחת של הכפשה, שטוענת דברים רעים על משפחת נתניהו. ככה לא עובדים בעיתונות. אתה אמור בעיתונות לעשות כתבה מאוזנת ולהביא את הצד המותקף", הוסיף.



"הקראת התגובה הייתה מוגזמת ולא רצינית"


"הקראת התגובה ששלחה לשכת נתניהו באה באופן מאוד מניפולטיבי, כאילו שנכפה עליה (אילנה דיין) לקרוא את זה והיא קראה את זה בטון של מי שמובל לגרדום וצריך לקרוא את גזר דינו", טען ציפר. "זה היה לא רציני מבחינה עיתונאית. זה גם היה כל כך קיטשי. המוזיקה הייתה כמו בסרט בלשי זול, הגרפיקה שמנסה להדגיש את הדברים המפלצתיים הייתה מוגזמת. זה אמור להיות רציני וזה לא היה רציני", הוסיף.



על תוכן התחקיר אמר ציפר: "אם זה נכון, זה לא חד פעמי, זה קיים בכל מקום בעולם, אבל לא בכל מקום בעולם הולכים ומחטטים בחיים הפרטיים בצורה כזאת. בצרפת תוקפים את ראש הממשלה על כך שאשתו היהודייה כביכול משפיעה עליו בנושא מדיניות החוץ והתמיכה בישראל. רכילויות יש תמיד. זו רכילות. אין בזה יותר מרכילות, כי אין לך שום דבר שאומר שנגרם נזק למדינת ישראל כתוצאה מהתנהגותה של שרה נתניהו. תראה לי במה נגרם נזק. התקלקלו יחסים עם מדינות מסוימות? אין שום דבר שמוכיח שההתנהגות של רעיית ראש הממשלה מזיקה למדינה, בשום דבר, חוץ מאשר העניין הרכילותי".



גזית אמר שאשת ראש הממשלה פוסלת מינויים של אנשים ראויים בגלל רגשותיה כלפיהם, וציפר הגיב: "זו רכילות. לראש הממשלה אין יצרים משלו? או ליועצים, או בוועדות מינויים בכל מיני מוסדות אין יצרים ורגשות אישיים? מה זה קשור, זה הכל עניין של רכילות. במבחן התוצאה ביבי נתניהו הוא ראש ממשלה שעושה טוב, עושה הרבה דברים טובים, למדינת ישראל".



"אני רואה את הלך הרוחות בציבור", ציין ציפר. "ברגע שהציבור הרחב, שתומך בנתניהו, רואה תוכנית כזו, את הסגנון המניפולטיבי שלה, מהר מאוד זה מתדרדר לכך שהעיתונות הטובה מאבדת את הלגיטימציה שלה בעיני הציבור. התחקיר הזה סדק את אמינות העיתונות בעיני הציבור הישראלי וזה חמור בעיני", חתם.



תוכניתו של גבי גזית, כל בוקר ב-10:00, "רדיו ללא הפסקה 103FM"