ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס היום (ראשון) את פורום ראשי מפלגות הקואליציה כדי לנסות לשכנע אותם לא להעלות היום על סדר יומה של ועדת השרים לחקיקה את הצעת "חוק ההסדרה", שנועדה למנוע את פינוי מאחז עמונה הלא חוקי והתנחלויות נוספות בעתיד. נתניהו מבקש להמתין עם הצעת החוק שיזם ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) עד למתן תשובת בג"ץ לפניית המדינה לדחות את פינוי עמונה בשבעה חודשים, כדי לאפשר לממשלה לנסות ולגבש פתרון שיהיה מוסכם על כל הצדדים.



ביום חמישי הבהיר היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט כי אם הצעת חוק ההסדרה תועלה להצבעה בוועדת השרים לחקיקה, הדבר עלול לגרום לדחיית פניית המדינה לבג"ץ. עוד אמר כי יתקשה להגן על ההצעה אם יעתרו נגד חוקיותה.



יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הבהיר באותה פגישה כי הוא נחוש להביא היום את הצעת החוק לאישור ועדת השרים של הכנסת, כדי שאפשר יהיה לקדמה עוד השבוע במליאת הכנסת. הוא הסביר כי לא השתכנע מנימוקיו של היועץ המשפטי לממשלה.



"מטרת החוק: להסיט את האש לכיוון בית המשפט העליון"


בעקבות דבריו הורה ראש הממשלה לכנס היום את פורום ראשי מפלגות הקואליציה לדיון נוסף, טרם תתכנס ועדת השרים לחקיקה. גורם בכיר בליכוד העריך אמש כי אם לא תושג הסכמה בפורום, ראש הממשלה לא יתנגד לכך שהיא תועלה להצבעה בוועדת השרים, שם צפוי לה רוב.



"אנחנו צריכים להגן על בית המשפט". יאיר לפיד, צילום: מרק ישראל סלם
"אנחנו צריכים להגן על בית המשפט". יאיר לפיד, צילום: מרק ישראל סלם



גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס אתמול לחוק ההסדרה. בשיחה עם העיתונאי בן כספית בשבתרבות בתל אביב אמר: "אני נגד החוק. חוק ההסדרה לא מיועד להסדיר את עמונה, מטרתו היא שהממשלה תוכל להגיד שהיא לא אשמה, אלא בית המשפט העליון אשם. הם רוצים להגיד שהם רוצים למשול, אבל בית המשפט לא מאפשר להם. המטרה שלהם היא להאשים את בית המשפט העליון בכל דבר שהם לא רוצים להחליט לגביו. אנחנו צריכים להגן על על בית המשפט בכל כוחנו. זה לא עניין של שמאל וימין".