פעילת המחאה החברתית ויקי קנפו וצועדי “בשביל הצדק” יגיעו היום (ראשון) למשכן לכנסת בירושלים וישתתפו בדיון דחוף בנושא המאבק למען תקציב חברתי והמלחמה בעוני. קנפו צעדה מבית ראש הממשלה בקיסריה לעבר מעונו בירושלים יחד עם פעילים בתנועת הפריפריות, נכים למען ארגון יציג, קבוצת “הלא נחמדים”, מפוני גבעת עמל ותנועות חברתיות נוספות, בקריאה להיאבק בעוני ולצמצם הפערים החברתיים.



לקנפו אין אשליות שדי במחאה שלה כדי לתקן את המעוות, אולם היא נחושה לנסות לשנות ולו במעט את סדרי העדיפויות של הממשלה בכל הקשור בחלוקת המשאבים לטובת האוכלוסיות החלשות. בכנסת יארח את קנפו ואת הצועדים מזכ"ל העבודה חיליק בר, העומד גם בראש השדולה לקידום הפריפריה. בכינוס ישתתפו גם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, יו"ר ועדת הרווחה ח"כ אלי אלאלוף, יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי, חברי כנסת נוספים וראשי רשויות, נציגי ארגונים ופעילים וחברתיים.



בתוך כך יעלה היום ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה שתי הצעות חוק שנועדו להתמודד עם המצב הקשה של היעדר תעסוקה איכותית בצפון הארץ, מה שגורם לדבריו לשיאים של הגירה שלילית מהצפון למרכז. לפי ההצעה הראשונה, כל חברה מתעשיית ההייטק שתעבור לצפון תזכה למימון של 40% משכר העובדים עד משכורות של 30 אלף שקל. הצעת החוק השנייה שתדון אף היא בוועדת השרים עוסקת בסל הטבות לעובדי הייטק שיעברו לצפון.