אגף התנועה של משטרת ישראל מגביר את האכיפה נגד נהגים שעברו עבירות חמורות, גם אם מדובר בעבירה ראשונה או שנייה. ראש האגף, ניצב דורון ידיד, החליט על שורת גזירות חדשות שיצאו לדרך החל מהבוקר (ראשון). על פי המסר בסוף השבוע שהועבר לשוטרים, יש להפסיק עם מדיניות רישום דוחות האזהרה ולהקפיד ברישום "דוחות איכות", כאלה שהעבירה בגינה נרשמו עלולה לסכן חיי אדם או מהווה גורם לתאונות הדרכים.



בין היתר נקבע כי נהגים שייתפסו נוהגים בפסילה או ללא רישיון נהיגה, ואפילו אם מדובר בעבירה ראשונה, ייעצרו במקום, גם אם מדובר בבדיקת רישיונות שגרתית ולא רק אם ביצעו עבירה כלשהי. בנוסף, מי שנתפס בפעם השנייה כשהוא נוהג בשכרות, ייעצר במקום גם כן.



ניצב ידיד הותיר בידי אנשי הגף את שיקול הדעת אם לוותר על רישום דוחות לנהגים שעברו עבירה קלה בלבד, או נהגים ותיקים שלהם זאת היתקלות ראשונהעם המשטרה.



גורם באגף התנועה אמר ל"מעריב אונליין", כי "תופעת תאונות הדרכים שהגורם בהן הינו התנהגות בדרך וכן מעורבות נהגים תחת שכרות הפכה למכת מדינה. "כמעט לא חולף יום בלי קורבנות בנפש - ולא בקרב - אלא בכבישים".



לדבריו, "אנחנו, ממקום עיסוקינו, נפגשים כל פעם מחדש בתוצאות טרגיות של תאונות שלקלות הדעת של הנהגים בהן היתה השפעה מכרעת לתאונה. עבירות חמורות של נהיגה תחת שכרות או בפסילה גרמו לעלייה משמעותית במספר תאונות הדריכם והקורבנות. ההנחייה החדשה מקורה בכוונה אמיתית להילחם מלחמת חורמה בקטל בדרכים".



בחודש אוגוסט הוחלט, כחלק מהלחמה בתאונות הדרכים, שגם פקחים עירוניים יוכלו לתת דוחות על עבירות תנועה. מדובר בעבירות קלות יחסית, דוגמת נסיעה של רכבים פרטיים בנתיבי תחבורה ציבוריים