העבריין שמעון ביטון נעצר אתמול בבנגקוק, בירת תאילנד, בחשד לרצח השוטר לשעבר אלי כהן וביתור גופתו, שחלקיה הוסתרו בתוך מזוודה בקיר. כתב הפלילים בוקי נאה סיפר הבוקר (ראשון) בשיחה עם ספי עובדיה ודרור רפאל ב"103FM" על מעלליו של החשוד ועל ההיסטוריה הארוכה שלו עם המשטרה. "חלקים מהגופה נמצאו בתוך בור בבית שלו, אותו הוא סתם בטיח ובטון. הטענה שלו הייתה שכהן, הנרצח, התחיל עם החברה שלו - ניהל איתה רומן, ובגלל זה הוא רצח אותו. אך זו לא הפעם הראשונה שהחשוד מבתר גופות - בעבר הוא כבר עמד לדין בתאילנד על ביתור גופה והורשע בסופו של דבר רק בסיוע להסתרת גופה".



"הוא עבריין סמים חיפאי כבר 30 שנה, ובכל פעם שהיה יוצא לחופשה מהכלא היה בורח מהארץ", סיפר נאה על החשוד. "איכשהו הביאו אותו מהולנד, אחרי שהסתבך בעבירה אחרת. הוא ישב בכלא בארץ ואז הוא סגר עסקה שעושים כשנמאס מהישיבה בכלא וכשרוצים להשתחרר וגם קצת אקשן. אז הוא קרא ליחבא"ל ואמר להם שהוא מקושר ויכול להכניס לכלא בשבילם 20 עבריינים שחשודים בעבירות כבדות. כסוכן של המשטרה, הוא עבד עבור עבריינים והביא לארץ מחו"ל קילוגרם של כדורי MDMA ואז הוא הפליל אותם והעיד נגדם, כשליח שלהם".





עסקאות הסמים והפללות השוטרים


"בסוף העדות הוא קיבל מהמדינה הרבה מאוד כסף ואז הוא נעלם", המשיך נאה. "בעדויות ההגנה התברר שלפני שהוא ברח מהארץ הוא גם פנה לסנגורים והציע להם הקלטות תמורות כסף, בהן הוא מפליל את השוטרים שהפעילו אותו על כך שהם ביקשו ממנו לבצע עבורם פעולות לא חוקיות. המדינה אמרה לסנגוריה - תביאו אותו להעיד, כי לנו הוא נעלם. עד שמצאו אותו בסוף השבוע, התברר שהוא חשוד ברצח של ישראלי אחר בתאילנד. הסתבר שהוא לקח מאות אלפי שקלים, המיר אותם לכסף זר, נסע לתאילנד, הוא חי שם כבר כמה שנים טובות ולפי המשטרה התאילנדית עשה גם שם עסקאות סמים. בסרטון המעצר שלו הם נכנסו עם תת-מקלעים, הריחו את הגופה ומצאו את החור בקיר".



בהמשך התייחס נאה לדרך בה מגויסים עבריינים להיות סוכנים משטרתיים, וביקש להדגיש: "לפני ארבעה שבועות התפוצץ ביד אליהו בחור שנשא עליו אקדח משטרתי למטרת הגנה, כדי שעבריינים לא יגיעו אליו. הוא היה עד מדינה וסוכן משטרתי ובמקביל המשיך לעבוד כמכין מטענים לעולם התחתון. אנשים כאלה מתנהגים באותה הצורה באופן סדרתי - אין מה לעשות. המודיעין המשטרתי מתעסק באנשים כאלה וצריך לפתות אחד מהם כדי להעיד נגד אחרים. לאחרונה רבו המקרים שהעבריין הראשי נהיה עד מדינה וכדי שלא יהרגו אותו - הוא נעלם במזרח הרחוק".