תושבת חולון ותושב ראשון לציון נדבקו בנגיף הזיקה בעת ששהו בחו"ל, והביאו אותו לארץ. עקב כך עיריית ראשון לציון ועיריית חולון ריססו שטחים נרחבים בערים אלו נגד יתושים, במבצע שמהווה צעד מנע ובוצע בהוראת משרד הבריאות והמשרד לאיכות הסביבה. מתחילת השנה יש תיעוד של 17 מקרים של נשאי זיקה, אך לא הוכרזה בישראל על מגיפה. 



נגיף הזיקה מסכן עוברים של נשים בהריון וגורם להם למומים קשים בלידתם, בין היתר גורם לתופעת הראש המוקטן. כל האנשים שייבאו לישראל את הנגיף שהו בארצות נגועות: אמריקה הלטינית, דרום אמריקה, מרכז אמריקה והאיים הקרביים והיה גם מקרה אחד מווייטנאם כשהוא נושא את הנגיף שהגיע והוא הראשון בעולם שמההדבקות שלו ניתן היה להבין שבווייטנאם קיים נגיף הזיקה. לא נרשמה בישראל הדבקה בנגיף דרך יחסי מין.



מעיריית חולון נמסר: "התקבל דיווח על אישה שחולה בנגיף הזיקה המתגוררת בעיר. בהתאם להנחיות המשרד להגנת הסביבה הפעילה העירייה בימים חמישי ושישי קבלני ניטור והסברה שפעלו ברדיוס של 500 מטר סביב ביתה של החולה כנדרש. כמו כן חידדה העירייה שוב באתר, בפייסבוק ובעיתונות המקומית את ההנחיות למניעת התרבות יתושים, כדוגמת ייבוש מים עומדים". החולה בחולון, כך מסר מקור בעייריה, נמנעת מיציאה מהבית מחשש שתדביק אחרים. עיריית ראשל"צ מצידה ציינה כי ננקטו כל אמצעי המנע להתפשטות הנגיף בעיר.



משרדי הבריאות והגנת הסביבה מדגישים את הצורך להקפיד על התמגנות מעקיצות יתושים כדי למנוע העברת מחלות - ובנוסף מזכירים כי יש צורך למנוע ולצמצם מקומות דגירה של יתושים, בפרט מקורות מים עומדים כגון תחתיות עציצים ואגרטלים. המלצה זו תקפה לכל הארץ. חשוב להזכיר לכל מי שחוזר מארצות נגועות להתמרח היטב נגד יתושים ולאחר החזרה לישראל להינע ממגע מיני לא מוגן שעלול לגרום להדבקה.



עד כה בוצעו בישראל כ-400 בדיקות על אנשים החשודים כנשאי זיקה, שחזרו ממדינות נגועות. היו ביניהם גם גברים וגם נשים בגילאים שנעו מילדה בת שנה ועד גבר בן 65. לא הייתה ביניהם אף אישה בהריון. שלושה מהם אושפזו בגלל שסבלו מחום גבוה.