"יש תחושת תסכול כי אנחנו בבית שבועיים ואין צפי למתי נחזור ללימודים, מוצאים את עצמנו אבודים". כ-200 סטודנטים בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב לא התחילו את שנת הלימודים האקדמית, בשל שביתה של סגל המרצים. בית הספר לרפואת שיניים נסגר לפני שבע שנים בשל בעיות כלכליות וכדי לפתוח אותו מחדש ביקשו מהמרצים להפחית ממשכורתם כדי להביא להבראתו. הסגל הסכים בידיעה שבהמשך, עם שיפור מצבו הכלכלי של בית הספר, ידונו איתם מחדש על גובה המשכורות.



לטענת יו"ר השביתה של המורים בבית הספר, ד"ר ערן דולב, אכן התנהל משא ומתן מחודש על הסכמי השכר, משא ומתן שצלח, אך הממונה על השכר במשרד האוצר לא אישר אותו ולכן הם נאלצים להשבית את הלימודים. "פתחנו בשביתה של ארגון מורי בית הספר של רפואת השיניים ביום הראשון של פתיחת הלימודים לאחר שהוכרז על סכסוך עבודה חודש קודם לכן", מסביר היום (ראשון) ד"ר דולב. "הסכם שכר חדש נחתם בין הארגון להנהלת האוניברסיטה בחודש יוני 2016 לאחר שביתה של שישה שבועות ומיד עם החתימה על החוזה, הממונה על השכר במשרד האוצר היה צריך להגיב לו כיוון שעל מנת לממש את ההסכם צריך את אישורו. מאז יוני 2016 הוא לא התפנה לקרוא את המסמך ולכן אי אפשר לממש את הסכם השכר".



"לא שמענו מהאוצר ולא מהנהלת האוניברסיטה"


ד"ר דולב מאשים כי מתחילת שנת הלימודים הם לא קיבלו תגובה בנושא מאף גורם: "מנכ"ל האוניברסיטה אמר לנו שהוא פנה שוב אל הממונה על השכר על מנת שהוא יעיין ויביע את דעתו, הובטח לו שאכן זה יעשה אבל מאז לא שמענו מהאוצר ולא מהנהלת האוניברסיטה".



"בעקבות הבראת בית הספר והתאוששותו ביקשנו לתקן את שכרנו לשכר שנהוג בשאר הסקטורים באוניברסיטה", מוסיף ד"ר דולב, "הנהלת האוניברסיטה הסכימה לכך וחתמה איתנו על הסכם שמתקן את השכר כשלאורך כל הדרך המשא ומתן נעשה דרך הות"ת (הוועדה לתכנון ולתקצוב במועצה להשכלה גבוהה) והממונה על השכר. ההסכם נחתם לשביעות רצון כל הצדדים אבל כיוון שאנחנו עובדי מדינה אנחנו מחכים לאישור משרד האוצר".



שירן סודרי, סטודנטית שנה שישית בבית הספר, מסבירה ל"מעריב אונליין" כי "בשנה השישית ללימודים אנחנו מקבלים מטופלים, אנשים שאין להם כרגע טיפול או כסף והם סובלים מכאבים במהלך השביתה. בחודש יולי אמורים להיות מבחני ההסמכה שלנו ולא בטוח שיגישו אותנו בזמן".



"תמהים על התנהלות האוצר"


"יש פגיעה במטופלים וגם בנו הסטודנטים, כרגע בית הספר סגור ואף אחד לא מקבל מענה בנושא.זה אמור להיות בית הספר הכי טוב בארץ (יש סה"כ שניים בארץ – באוניברסיטת תל אביב ובבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים, ע"ל) וכל הבעיות קורות בו, מי שאוכל אותה הם הסטודנטים", מוסיפה סודרי.


ד"ר דולב מדגיש כי "אנחנו מאוד תמהים על התנהלות האוצר, הוא מתעלם מהפגיעה הקשה בקהילת הסטודנטים, המתמחים והמטופלים שכרגע אין להם שום מענה והם הוזנחו. אנחנו שובתים כבר שבועיים ואין שום תחושה שלמישהו איכפת".



תגובת אוניברסיטת ת"א: "האוניברסיטה מקיימת מגעים אינטנסיביים עם הממונה על השכר ועם הות"ת על מנת לסיים את הליך האישור שלהם להסכם בין האוניברסיטה לארגון רופאי השניים. אישור זה נדרש על פי החוק".



מהמל"ג נמסר כי מדובר ביחסי עבודה בין המוסד לחברי הסגל, אם כי בימים אלה מתנהל משא ומתן ואנו נסייע ככל שניתן.



במשרד האוצר בחרו לא להתייחס לטענות.