מחאת נהגי המוניות: 400 נהגים הגיעו הבוקר (שני) לירושלים על מנת למחות כנגד ההחלטה להפחית את תעריפי הנסיעה במוניות. הנהגים הגיעו למחות בניגוד להשקפת ארגון נהגי המוניות הארצי, המונה 25 אלף חברים. לטענת הארגון, המחאה לא נחוצה בשל הנכונות שגילו שר האוצר משה כחלון ושר התחבורה ישראל כץ להיפגש עמם ולבחון מחדש את סל נהגי המוניות על מנת לתקן את "העיוות" שנגרם לטענתם לנהגים.



יהודה בר אור, יו"ר איגוד נהגי המוניות הארצי, תקף את המהלך ואמר כי הוא מתנגד למחאה: "לצערי, קבוצת חאפרים החליטה ככל הנראה לתפוס טרמפ על הטענות שלנו. נהגים שאין להם תחנת אם ואינם משתייכים לארגון יצאו במחאה הזו שלטעמי ולטעם ההנהלה של האיגוד מתייתרת לנוכח ההבנות שגילה השר כחלון והסכמתו לנהל דיון מפוקח מול האיגוד".



נהגי המוניות מוחים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



כאמור, בניגוד לדעת הארגון, הבוקר יצאה קבוצה המונה כ-400 נהגים מתל אביב ומאזורים אחרים אל מתחם קרית הממשלה בירושלים, כשהם נוסעים בקצב איטי במטרה להסב את תשומת ליבם של מקבלי ההחלטות כיביכול. במשטרה ציינו כי לנוכח הנסיעה האיטית נסגרו רחובות הסמוכים לקרית הממשלה והתנועה הופנתה לנתיבים ולצירים חלופיים.



"איננו משתכרים כפי שנדמה לכם"

יו"ר איגוד נהגי המוניות הארצי הוסיף כי למרות הטענות הנכונות לגבי המחירים, יש נכונות לשיתוף פעולה מצד האוצר ולכן אין צורך במחאה. "היו ויש לנו טענות לגבי תעריפי הנסיעה במונית שנקבעו ע"י ועדה של משרד האוצר והתחבורה. פנינו והצפנו את הבעיה וביקשנו מהשר כחלון לכנס את הוועדה מחדש ולפקח על פעילותה כדי לבחון את הטענות שלנו אל מול ההחלטות שקיבלה. נהגי המוניות אינם משתכרים כפי שנראה ולכן הקריאה לשנות את התעריפים עלולה לפגוע בנהגי המוניות ובעיקר בשירות שהם אמורים להעניק לנוסעים".



"עלייה לירושלים של 400 נהגים שאינם קשורים לאיגוד יכולה לחבל בהתנהלות השקטה והמאורגנת שלנו כאיגוד מול משרד האוצר והתחבורה. אנו קוראים לכחלון ולכץ שלא להתייחס למחאה האמורה כאילו היא חלק מאיתנו, שכן אנו מכבדים כוונות והתחייבויות לנהל את המו"מ סביב השולחן", הוסיף בר אור.




הנהגים בירושלים, הבוקר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90