מדמעות של כאב לדמעות אושר: "תודה שבאתם!", אמרה ירין במשך שעות עם אושר בעיניים, כאשר אנשים טובים שאינה מכירה הגיעו לחגוג עמה את בת המצווה שלה. תחילת הערב החגיגי של ירין הייתה עגומה, לאחר שאף אחד מבני כיתתה לא הגיע לשמוח עמה בבת המצווה שלה. אך עד סופו הנהלת מועדון מרגליות בבאר שבע נאלצה לפתוח שולחנות גם ברחבה – מרוב האנשים שנענו לאתגר לשמח ילדה בודדה.


"באר שבע היא עיר חמה", אמרו באי המסיבה. "שמחנו להיענות לפוסט
בת המצווה של ירין
ולהגיע בהמונינו כדי להעניק רגעים של אושר לילדה שנותרה לבד". בין החוגגים היה גם ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', ושלומי נומה, מנכ"ל חברת כיוונים, שריגש את הבאים עם נאום קצר.



ביום ראשון בשעות הערב התארגנה ירין כדי לחגוג יחד עם חבריה וחברותיה לכיתה את טכס בת המצווה. השולחנות היו ערוכים במתנ"ס מרגליות, שם עורכים לפחות פעמיים בחודש אירועים לילדים. בשעה 18:30 כאשר אף אחד מהכיתה לא הגיע, התחילה ירין למרר בבכי קורע לב. היא ילדה מצטיינת שלומדת בין היתר יומיים בשבוע רפואה באוניברסיטת בן גוריון. מנהל המתנ"ס, יורם פריינטי, הכניס אותה לחדרו, העניק לה שתי מתנות שהכין מראש, ואמר לה: "אל תבכי. תוך חצי שעה האולם הזה יהיה מלא מפה לאוזן". הילדה הביטה בו, ולא האמינה.

דמעות של עצב התחלפו בדמעות שמחה. ירין לפני שהגיעו האורחים, צילום: כיוונים
דמעות של עצב התחלפו בדמעות שמחה. ירין לפני שהגיעו האורחים, צילום: כיוונים


נאלצתי לפתוח שולחנות ברחבה


כאן נכנס התפקיד הנפלא של הרשתות החברתיות. פוסט אחד בפייסבוק, עם צילום מסך והעברה בהודעה לקבוצת ההנהלה של כיוונים, עשו את המלאכה. "עזרה דחוף מהורים לילדים. ילדה בת 12 חוגגת הבת מצווש לכיתה שלה ומשום מה ההורים חשבו שזה לא חשוב לשלוח אותם", כתב פריינטי. "בבקשה, כל מי שיכול להגיע למתנ"ס של כיוונים ברחוב ההגנה 10 בבאר שבע, יעשה מצווה ענקית". תוך זמן קצר מאוד התפנו כל חברי הנהלת חברת "כיוונים", יחד עם חבר'ה מתנועות נוער, וסתם צעירים וצעירות מבאר שבע, ובראשם ראש עיריית באר שבע, כדי לשמח את הילדה. חמישה אורחים בלבד הגיעו עד לשעה שבע בערב, אך חיש מהר האולם היה מלא עם למעלה מ-350 אורחים. "נאלצתי לפתוח שולחנות ברחבה", מספר פריינטי בהתרגשות בשיחה עם "מעריב". "נראה שהאורחים שלה לא הגיעו. אני לא יודע איך להסביר את זה. בסופו של דבר, החגיגה הייתה מקסימה מאוד. ההתרגשות של הילדה, שלא הפסיקה לרקוד עם כולם, כולל עם ראש העיר, ריגשה גם אותנו. עד עכשיו לא ישנתי".

ירין ומנהל המתנ"ס, יורם פריינטי. צילום: כיוונים
ירין ומנהל המתנ"ס, יורם פריינטי. צילום: כיוונים


ירין חוגגת עם כל אורחי בת המצווה. צילום: כיוונים
ירין חוגגת עם כל אורחי בת המצווה. צילום: כיוונים


איבון עובדיה, אחת החוגגות, אמרה בהתרגשות: "קיבלתי את הפוסט בהודעת וואטסאפ מחברים, והתחלתי לשתף את זה בכל הקבוצות שיש לי. שמתי את שני הילדים אצל בייביסיטר, קניתי בלונים וטסתי לשם. יחד אתי הגיעו גם 15 חברים וחברות שנענו לאתגר. הייתה לי צמרמורת כשראיתי אותה. התחלתי לבכות, והתחלנו להרים אותה על הכסא. זה היה הסיפוק הכי גדול שהיה לי בתקופה האחרונה. החיוך שלה. האושר בעיניים. זה היה מדהים איך תושבי באר שבע עזבו הכל והגיעו לשמח את הילדה, למרות שהם לא מכירים אותה. אני יכולה לומר לך, שאני ישנתי מעולה הלילה".

פריינטי מספר, כי לפחות פעמיים בחודש הוא מארגן בר או בת מצווה במועדון לילדים שהמשפחות שלהם לא מסוגלות לשכור אולם שמחות. "ירין היא ילדה מצטיינת במגמת רפואה, ולומדת פעמיים בשבוע גם באוניברסיטה", הוא מספר. "אני לא יודע להסביר מדוע בני הכיתה שלה – שרובם בני משפחות מבוססות, לא הגיעו לחגוג עמה. אני לא יודע אם להאשים את הילדים או את ההורים. בסופו של דבר גייסתי את כולם, וכולם נתנו לה מתנות ששימחו אותה מאוד. באר שבע היא עיר חמה, וזה מה שהוכחנו הלילה".


גם חבר הכנסת אמיר אוחנה (ליכוד) הגיע לשמח את ירין. אוחנה היה בעיר במפגש עם סטודנטים ולאחר ששמע על הסיפור הגיע לבת המצווה יחד עם אור עמיאור, סגן יו"ר נוער הליכוד, שאמר: "אחרי הפגישה עם ח"כ אמיר אוחנה, נודע לנו על בת מצווה שמתקיימת בבאר שבע ללא אורחים. לא חשבנו פעמיים ונסענו לשמח את ירין המתוקה, יחד עם ראש העיר ורבים מתושבי העיר שהגיעו גם כן".