דינה זוהר היא אם חד-הורית לשמונה ילדים, שבעה מהם בעלי מוגבלויות. לאחר שדירתה נשרפה היא וילדיה הועברו לדירת חדר קטנה עד שהדירה השרופה תשופץ. בראיון לבן כספית ב-"103FM" סיפרה: "היו לי תשעה ילדים. בן אחד שלי נפטר. אני אמא לשמונה, מגיל 21 ועד גיל שנתיים, מתוכם שבעה נכים בנכויות שונות וקשות, כגון אוטיזם, פיגור וסכיזופרניה. מדובר בילדים אסטמטים, עם בעיות התפתחות ומסוכנות, וכולם אתי בבית בדירת חדר. אני עצמי חליתי בעקבות מות הבן שנפטר. יש לי טראומה שאני לא ישנה בלילות כי אני בודקת את הילדים שלי שהכל בסדר אתם".





"בדירה שנשרפה הייתה גם יחידת דיור עבור שלושת הילדים הנכים הגדולים", אמרה זוהר. "עכשיו הילדים ישים בסוכה בלובי של הבניין, השולחן שעליו אוכלים נמצא גם בלובי. שכן הכה אותי בעקבות בקשה שלו להוריד את הסוכה ואמרתי לו שזה בלתי אפשרי. חטפתי ממנו חבל על הזמן ופינו אותי עם אמבולנס, מול העיניים של הילדים שלי, שבכו, למה אנחנו צריכים לסבול את כל העוול הזה? בעקבות המצב הבן שלי אושפז פעמיים במחלקה פסיכיאטרית. הילדים מסתכלים אחד על השני, אין להם פה טלוויזיה, ושום דבר. כל אחד מהם בתורו חוטף התקף פסיכוטי ואני צריכה להתמודד עם כל אחד בנפרד. למה אנחנו צריכים לסבול? המדינה צריכה להחזיר אותנו לדירה שלנו, לשפץ אותה, לשפץ את החדרים של הילדים שנשרפו. מה הולך לפה? כשאני פונה ל'עמידר' הם מפנים אותי לרווחה".



כספית שאל מדוע חלק מהילדים לא נמצאים במסגרות מחוץ לבית. "אני לא מאשרת את זה ולא אאשר את זה בחיים", השיבה זוהר. "מה, הם מוזנחים? מה, אנחנו ברחובות? צריך שיהיו סיבות מוצדקות לכך (להעברת ילדים למוסדות). ברגע שאני נותנת את כל נשמתי וכל חיי אך ורק למען ילדיי, אין שום סיבה בעולם שאחד הילדים יילקח ממני לאיזשהו סידור. הייתי בת 14 כשנולד הילד הראשון. זה קרה דרך בית המשפט. נכנסתי להריון מבחור שהכרתי, הייתי נערה וראיתי את עיניו הכחולות. הייתי קטינה ולא יכולתי להחליט על חיי, אלא הוריי, ובבית המשפט הוחלט שאביא את הילד ואתחתן".



תגובת חברת "עמידר": "אנחנו מלווים מקרוב את גברת זוהר. מנהל הסניף שלה מעורב אישית בטיפול בה. כפי שהובהר לגברת זוהר, עבודות שיפוץ דירתה יסתיימו עד ה-15 בחודש. המשפחה שוכנה למשך שבועיים במלון, על חשבון 'עמידר' והעירייה ובימים האחרונים הועברה לדירה הפנויה היחידה שהסכימה לה, לאחר שהוצעו לה חלופות בעיר מגוריה. בנוסף, ואף שאין זה מתפקידה, 'עמידר' תרכוש עבור גברת זוהר מוצרים חדשים לביתה. נמשיך ללוות את המשפחה גם לאחר סיום השיפוץ".



דינה זוהר הגיבה לתגובה: "קראתי את התגובה שלהם והייתי בהלם. התגובה הזו שקרית. יש לי תאריך כניסה לדירה, אנחנו נמצאים בה חודש וקצת. יש לי מסמכים לכך".


"גבי גזית", כל בוקר ב-10:00 ב"103FM"

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו