המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד מוחמד שלאעטה, מתנדב משטרה בתחנת משגב המתגורר בסכנין, בגין מספר רב של מקרי סחיטה באיומים, שני מקרים של אינוס, ועוד עבירות של דרישת שוחד, שימוש לרעה בכוח המשרה, מעשה סדום, מעשה מגונה, הדחה בחקירה, הטרדה באמצעות מתקן בזק ואיומים.



מכתב האישום עולה כי החל משנת 2010 ועד למעצרו בתחילת החודש, במספר הזדמנויות שונות נוצר קשר בין הנאשם לבין נשים מהמגזר הערבי, רובן נשואות, באמצעות אפליקציה. הנאשם הציג את עצמו באפליקציה באמצעות תמונת פרופיל בה הוא לבוש מדי משטרת ישראל. הנאשם נהג לקיים עם הנשים הללו שיחות, רובן מיניות, בהסכמתן. משביקשו הנשים לנתק את הקשר עם הנאשם, החל הנאשם לסחוט אותן באיומים לבל ינתקו עמו את הקשר, אחרת יפיץ את דבר הקשר בקרב בני משפחותיהן, או יפיץ תמונות אינטימיות שלהן.

צילום ארכיון: אביר סולטאן, פלאש 90



בעילה של שוהה בלתי חוקית ואיומים על אם לילדים


באחד המקרים יצר הנאשם קשר עם שוהה בלתי חוקית בתואנה כי יסייע לה להשיג תעודת זהות במסגרת תפקידו כשוטר. הנאשם קבע להיפגש עמה לצורך הבאתה לתחנת המשטרה, אולם תחת זאת הסיע אותה לחורשה סמוכה. הוא איים עליה כי ביכולתו לגרשה מהארץ מבלי שתראה עוד את משפחתה, ובעל אותה בניגוד להסכמתה החופשית.



עוד עולה מכתב האישום כי במקרה נוסף, יצר הנאשם קשר עם אישה נשואה ואם לילדים שהבשיל במהרה לקשר מיני. משביקשה המתלוננת לסיים את הקשר, סחט אותה הנאשם ואמר כי במידה והיא תעשה זאת הוא יפיץ תמונות אינטימיות שלה, וכן בעל אותה בניגוד להסכמתה החופשית.