חיסול בראשון לציון: צעיר בן 22 נורה אחר הצהריים (רביעי) למוות במהלך ויכוח בגינה ציבורית סמוך לרחוב חומה ומגדל שבשכונת קריית גנים במערב ראשון לציון. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע בו פעולות החייאה אולם בסופן נאלץ לקבוע את מותו במקום. במשטרה מציינים כי מדובר באירוע על רקע פלילי אולם הנסיבות עדיין לא ברורות.
בסביבות השעה 16:30 דיווחו שכנים על צעקות שבקעו מהגינה ומיד לאחריהן על קולות ירי שנשמעו במקום. על פי החשד הגיעו לאזור שתי קבוצות צעירים, חלקם מוכרים למשטרה מתחום ההלוואות. הם עמדו על כיכר בקצה רחוב ללא מוצא והתנהלו בשיחות קולניות. בשלב מסוים הגיע למקום אוטובוס שביקש לעשות פניית פרסה, אולם נוכחות הרכבים והצעירים מנעה זאת ממנו. בעודו מנסה לחזור לאחור הוא שמע ארבע יריות והבחין באחרים רצים. 

כוחות משטרה גדולים וצוותים של מד"א הוזנקו למקום ואיתרו זירה בה שוכב שרוע הצעיר בכניסה לבית פרטי סמוך לגינה ציבורית. בקרבת מקום איתרו השוטרים כלי רכב נטושים, אופנועים וקסדות. על פי החשד המעורבים באירוע התקבצו קודם לכן בגינה ובשלב מסוים נתגלע ויכוח ביניהם שגלש לפסים אלימים ובמהלכו נורה הצעיר. 

זירת הרצח בראשון לציון. צילום: דוברות המשטרה
זירת הרצח בראשון לציון. צילום: דוברות המשטרה


אחד השכנים אמר לאחר מכן כי "למרבה המזל הסביבה היתה ריקה מאנשים. שמענו צעקות מהמקום וראינו קבוצה גדולה עומדת על הכיכר ותוך שניות אחדות נשמעו ארבע יריות. הקורבן החל לדדות כשהוא מנסה להימלט והתמוטט בשביל בין בתים פרטיים. כל השאר נמלטו מהמקום". 
 

עידו צח, פראמדיק מד"א שהגיע למקום, סיפר כי "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 30 מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פצע ירי בפלג גופו העליון. כונני מד"א שהגיעו ראשונים למקום ביצעו בו פעולות החייאה. ניסינו להעניק לו טיפול רפואי אבל הפציעה שלו הייתה קשה מאוד ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו".



לפני שלושה שבועות נרצחה אישה כבת 37 על ידי אחיה בן ה-33 שדקר אותה ברחוב ציונה תג'ר ביפו, שנמלט מהמקום ונעצר מאוחר יותר לאחר מצוד של כוחות המשטרה. ככל הנראה הרקע לקצח הוא כבוד המשפחה.



בחודש אוגוסט נרצח דוד צ'צ'שוילי, תושב בת ים בן 24 לאחר שאלמוני שרכב על אופנוע ירה בו ברחוב רוטשילד בעיר. על פי החשד הרקע לרצח הוא קטטה בין מספר מעורבים, במהלכה בוצע ירי, ממנו נפגע הקורבן. במשטרה מעריכים כי מדובר בסכסוך בין ארגוני פשיעה.