אלימות בבית הספר: בסרטון שעלה היום (רביעי) בפייסבוק, תועד מורה מבית ספר בקריית מלאכי נוהג באלימות כלפי תלמיד ממוצא אתיופי במהלך שיעור. המורה תפס את ידו בחוזקה תוך שאמר לו "אתה מבטיח לא לקום מהמקום?", בעת שהתלמיד בוכה.



עורך דינו של המורה, רוני ברנע, אמר ל"מעריב אונליין" כי "המורה מכחיש כל אלימות ואנחנו ממתינים לשימוע במשרד החינוך. אין לי ספק שמחר אחרי השימוע לא יהיה דבר, כל העניין יגמר ויובהר שהייתה כאן אי הבנה, אי הבנה שכנראה נובעת מזה שהסרטון מטושטש ולא ברור, מראה דברים חלקיים, לא רואים מה היה לפני, מה היה אחרי. רואים מספר רגעים מתוך אירוע שהיה טיפה ארוך יותר. במסגרת כיתה קורים דברים, תמיד אפשר להוציא כמה רגעים ולהפוך את זה לסרטון ולהאשים אנשים בכל מיני דברים. ניתן באותה מידה לצלם תלמידים ולהאשים אותם בדברים, ברוך השם שמורים לא עושים את זה, לצערי תלמידים כנראה לפעמים עושים דברים כאלה".



עוד אמר עו"ד ברנע כי "בכל מקרה אין לי ספק שיש פה אי הבנה חד משמעית, המורה מכחיש ומדובר במורה מסור, ותיק, איש קבע בעברו, מעולם לא היו עליו תלונות, אין לי ספק שמחר אחרי השימוע לא יישאר מהאירוע הזה אפילו זכר".





מבית הספר נמסר כי "בית הספר רואה בחומרה את הדברים. כל מגע מסוג זה בין מורה לתלמיד אינו מקובל עלינו. הנהלת בית הספר פנתה למשרד החינוך בתביעה להשעות את המורה עד לבירור העניין ולטיפול משמעתי. המדיניות הברורה בבית החינוך היא אפס סובלנות כלפי כל סוג של אלימות. זה המסר שלנו לתלמידינו וזו הדוגמא האישית עליה אנחנו מקפידים להעביר להם. בית הספר יפעל במהירות לברר את הנושא, לשמוע את המורה והתלמידים ויגיע למסקנות בהתאם".



ח"כ אברהם נגוסה, יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, התייחס לכך ואמר: "אני קורא לשר החינוך נפתלי בנט לפטר באופן מיידי את המורה המכה הרחק ממערכת החינוך. התנהגותו האלימה מצדיקה העמדה לדין. בשבועיים האחרונים קיימנו שני דיונים על אלימות מורים בבתי ספר כלפי יוצאי אתיופיה, אולם לצערי במשרד החינוך לא הגיבו לנושא ברצינות המתבקשת. במשרד החינוך חייבים להתעורר ולהוקיע אלימות מורים כלפי תלמידים. לאור המחקר של ראמ"ה שהוצג לנו בוועדה לפיו 12% מילידי אתיופיה סובלים מאלימות פיזית מצד המורים בניגוד ל5% באוכלוסייה הכללית - יש לגבש תוכנית מניעתית תקיפה להתנהלות מבחילה שכזאת שמתרחשת בין כותלי בתי הספר של ילדנו".