שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה, עדנה יוסף קוזין, האריכה היום (שני) בשישה ימים את מעצרו של דודי דיגמי, החשוד בגרימת מוות בכוונה תחילה של אחיו באירוע שהתרחש אתמול בשעות הצהריים בפתח תקווה. על פי פרקליטו של החשוד עו"ד אלון וולקוביצקי, דיגמי, ששמע רק היום כי אחיו מת מפצעיו ושומר על זכות השתיקה בנוגע לתקרית בינו לבין אחיו אמש, מאיים כי ישים קץ לחייו. השופטת עדנה יוסף קוזין הורתה לשב"ס להשגיח על החשוד בהקפדה יתרה ולהביאו תוך 24 שעות לבדיקת פסיכיאטר.



במהלך הארכת מעצרו, טען נציג המשטרה בבית המשפט כי בידי החוקרים סרטי צילום המנציחים את אירוע הדקירות והתקרית עם האח שגרמה למותו וכי יש להאריך את מעצרו של החשוד לצרכי השלמת חקירה, כיוון שהוא שומר על זכות השתיקה. בא כוחו של החשוד לא התנגד להארכת המעצר וביקש לשלוח את דיגמי לבדיקת הסתכלות על מנת לבדוק את כשירותו לעמוד לדין. השופטת יוסף קוזין אימצה את הבקשה והחליטה על הארכת המעצר.



יש לציין כי כבר עתה במשטרה לא מציגים את האירוע כתיק רצח, אלא כאירוע של גרימת מוות ברשלנות. זאת, ככל הנראה, בשל הנסיבות הנלוות וההתפתחות שהתרחשה בזירה. גורם המעורה בפרטי החקירה סיפר למעריב אונליין: "היה שם ככל הנראה סיפור ישן ומתמשך בין שני האחים בתוך המשפחה, אנחנו צריכים לברר עדיין מה הוביל למפגש ביניהם אתמול אבל נראה כי החשוד עקב אחרי קורבנו עד שהצליח להתחקות אחריו ולבצע את המעשה. מה ולמה עשה זאת - נדע בימים הקרובים".



זירת הרצח בפתח תקווה. צילום: אלון חכמון





החשוד שמע מעורך דינו כי אחיו מת מפצעיו


קודם הדיון היה זה פרקליטו של דיגמי, עו"ד וולקוביצקי, שסיפר למרשו לראשונה על פטירתו של האח. "הוא לא ידע שאחיו נפטר, הוא מבולבל מאד ועדיין לא בפוקוס. לטענתו הוא מכחיש שדקר אותו וטוען שאחיו נפל מאופניו תוך כדי קטטה ביניהם", ציין עורך הדין.



עו"ד וולקוביצקי פנה אל מקורביו של החשוד ואל חבריו וביקש שלא יפנו לו עורף בימים אלה ואף ינסו לדאוג עבורו לבגדים ונעליים. "כשפגשתי בו לראשונה בגדיו היו מגואלים בדם והמשטרה ביקשה את הבגדים לצורך ראיות פורנזיות. דאגתי עבורו לבגדים באמצעות מעסיקו לשעבר ושוחחתי עימו והוא דבק בעמדתו. הוא טוען שאחיו התעלל בו במשך שנים וסיפר שכל מפגש ביניהם הסתיים בתקרית אלימה, כשהוא ואחיו מכים אחד את השני. זאת הסיבה גם שכל אחד התגורר אצל הורה אחר (הוריו פרודים - א.כ)", תיאר עו"ד וולקוביצקי.



עו"ד אלון וולקוביצקי, היום בבית המשפט. צילום: אלון חכמון




פרקליטו של החשוד הוסיף על מערכת היחסים בינו לבין אחיו: "לפני כשנה וחודשיים אחיו גרם לו נזק חמור בברך, מה שהשבית אותו ומנע ממנו למצוא עבודה והוא בעצם יושב בבית ואוגר כעסים. מאז אותו מקרה הוא חי בדיכאון ולפני כחצי שנה אפילו הגיש נגד אחיו תלונה במשטרה והחוקרים אישרו בפניי שכך הם הדברים. לדבריו הוא חי בפחד מאחיו ושעתיים לפני האירוע הטרגי הם התקוטטו ביניהם. עדיין לא ברור לי איך הם נפגשו מאוחר יותר ומה בדיוק התרחש באותם רגעי אימה ואני ממתין שהוא יתפקס מעט ויוכל להשלים לי את התמונה".



הגרסה של החשוד, לפיה אחיו נפגע מאופניו, אינה מתיישבת עם גרסתם של עדי הראייה שראו אותו מזנק מרכבו, רץ לעברו של אחיו שרכב על אופניו ומנסה לדקור אותו בגבו מאחור. האח זינק מהאופניים אל המדרכה בניסיון להימלט וברגע זה החל החשוד לדקור את אחיו ברגליו מספר פעמים עד שזה איבד דם רב ומאוחר יותר מת מפצעיו.



זירת האירוע. צילום: תיעוד מבצעי מד"א




כזכור, הקורבן אותר אתמול בשעות הצהריים כשהוא דקור אנושות בפלג גופו התחתון ברחוב בעל השם טוב בעיר. החובשים והפרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה העניקו לפצוע טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה והוא הועבר לקבלת טיפול רפואי בבילינסון, שם נאלצו לקבוע את מותו. עוברי אורח שהיו בקרבת מקום סיפרו למעריב אונליין כי הגיעו לזירה בעקבות צעקות ששמעו. "יצאנו למרפסת וראינו בחור ששרוע על המדרכה, לצידו אופניו והוא מוטל בתוך שלולית דם". אישה נוספת שהייתה בסמוך רשמה את מספר הרכב שנמלט מהזירה והיא בעצם סייעה לאתר את הדוקר, אשר ברשותו נמצא אולר מגואל בדם. 



חובש רפואת חירום במד"א כונן על אופנוע-מד"א דן רוזן שהגיע למקום, סיפר אתמול: "על המדרכה סמוך לכביש שכב גבר כבן 35 כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו התחתון, התחלתי מיד להעניק לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות ובסיוע צוותי מד"א הנוספים שהגיעו למקום ביצענו בו פעולות החייאה כשצוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א המשיך בפעולות החייאה מתקדמות ופינת אותו לבי"ח בלינסון תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבו מוגדר אנוש, לאחר מכן נקבע מותו".




המשטרה החלה כבר אתמול בחקירת האירוע, וכאמור, היא עדיין בעיצומה.