ביממה האחרונה גל שריפות התפשט ברחבי הארץ ורבים וביניהם השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך, אמרו כי חלק ניכר מהשריפות ארע בשל הצתות מכוונות. היום (חמישי) מוקד השריפות עבר לחיפה ובעקבות כך הורו שירותי הכבאות לתושבים שממערב לרוממה ועד הים כולל אחוזה רמת אשכול להתפנות מהבתים. בנוסף, המשטרה קראה לתושבי השכונות רמות ספיר, רמת חן, רמת אלמוגי, רמת בן גוריון, אחוזה, מרכז חורב, רוממה, רמת אשכול, בגין, רמת גולדה ונאות פרס. להתפנות מיידית מבתיהם. התושבים התבקשו להגיע למתנ"ס בת גלים ולאצטדיון קריית אליעזר הישן.



עדות לכך שיתכן כי גם בחיפה השריפות החלו באופן מכוון, מגיעה מתלמידי ישיבה שמצאו, ככל הנראה, מוקד הצתה נוסף לפני שנשרף. יאיר, תלמיד ישיבת ההסדר "אור וישועה" בחיפה, סיפר ל"מעריב אונליין" כי היה עם חבריו על גבעת השבשבת ליד הישיבה כשהם ראו דמות חשודה: "ראינו מישהו עם חולצה ירוקה עובר בסבך קוצים ליד הישיבה עם סיגריה. לא היה ברור, לא ידענו מה זה, אבל אמרנו שנתקשר למשטרה. חזרנו לישיבה ואמרנו למנהל שראינו דמות חשודה והמנהל ישר נסע לשם".



השריפה בחיפה, אזור האוניברסיטה. צילום: קובי רבינוביץ'
השריפה בחיפה, אזור האוניברסיטה. צילום: קובי רבינוביץ'



לאזור הגיעו ניידות משטרה לאחר שהתקבלו דיווחים נוספים על הדמות החשודה ובמקום נמצאה ערימת קרטונים המוכנה להצתה. יאיר הוסיף כי "מאז אנחנו בעמדות תצפית כדי להסתכל ולחפש מציתים, אני מקווה שהכל ישוב על מקומו בשלום". מנהל התלמידים בישיבה, דב יציב, הוסיף כי "לצערנו הדמות החשודה נעלמה".



במקביל, סוהר ביטחון במגדל בבית הסוהר "דמון" זיהה דמויות חשודות בקרבת מוקד פריצת דליקה ולמקום הוזעקו כוחות כיבוי ומשטרה. מדוברות המשטרה לא מסרו האם אכן יש ראיות לכך שמדובר בהצתות מכוונות וכי כל הכיוונים נבדקים.



עשן מעל העיר. צילום: אילן מלסטר, המשרד להגנת הסביבה
עשן מעל העיר. צילום: אילן מלסטר, המשרד להגנת הסביבה



בתוך כך, ממד"א נמסר כי תוגברו מוקדי החירום 101 בחובשים ופרמדיקים שנותנים מענה מהיר למאות הפניות שמגיעות למוקד בשעות האחרונות. כוחות גדולים ומתוגברים של מד"א הוקפצו ממרכז הארץ וממרחבים סמוכים על מנת לאבטח את מוקדי השריפות בחיפה. גם חניכי קורס פרמדיקים של מגן דוד אדום הגיעו לתגבר את הכוחות שנמצאים בשטח במטרה לאבטח, לפנות ולהעניק טיפול רפואי מהיר ומקצועי. נכון לשעה זו חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו ממוקדי השריפה בחיפה 56 נפגעי שאיפת עשן לבתי החולים, מתוכם: אחד במצב בינוני ו 55 פצועים במצב קל שנפגעו משאיפת עשן. מהם: שמונה פונו לבית החולים "בני ציון", 35 לבית החולים "רמב"ם", 13 פצועים לבית החולים "כרמל" מתוכם פצוע אחד באורח בינוני.