בית המשפט השלום בבאר שבע האריך היום (שישי)  את מעצרו של הפעיל החברתי אנס אבו דעאבס (24) מרהט, החשוד בהסתה להצתות במסגרת גל השריפות בארץ. מעצרו של אבו דעאבס, שנעצר אתמול על ידי המשטרה, הוארך עד למוצאי שבת. מעצרו של הצעיר הביאה למחאה ממקורביו, שטוענים כי הפוסטים שכתב לא הובנו כהלכה, כשעשרות פעילים פוליטים וחברים הגיעו לבית המשפט. 

בפוסט שפרסם בפייסבוק ולאחריו נעצר כתב אבו דעאבס: "עלינו לנתק את היחסים עם הטורקים ומר ארדואן ששלח את מטוסיו לכבות את השריפות. מדובר בבגידה". עוד הוסיף כי "עלינו להימנע מתפילת הגשם ולהתפלל רק לברקים". בסוף הפוסט הוא ציין כי מדובר בסאטירה. בין היתר כתב מפורשות: "ארצנו נשרפת ומתברר שיש ערבים בארצות האזור שמודים לאלוהים על זה. לאיזו רמה של בורות וחוסר מודעות הגענו?". 



 
"אני לא מבין עד אנחנו יכולים להידרדר עם ההסתה ומעצרי השווא האלו", אמר שייח' חמאד אבו דעאבס, דודו של הצעיר וראש הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית שהגיע לבית המשפט. חבר הכנסת טלב אבו עראר, שהגיע גם הוא למקום, אמר: "כל בר דעת מבין שאנס כותב בצורה אירונית כל הזמן. גם הפעם. אני בקשר עם המשטרה על מנת שהם ירדו מהעץ עליו טיפסו. הצעיר נעצר בטעות. מי שמתרגם אותו למשטרה לא תרגם אותו כהלכה.
אשתו של אבו דעאבס, רוקייה, אמרה כי "בעלי הוא אדם ללא רבב, פעיל חברתי וכל החשדות המיוחסים לו אינם נכונים. הוא כותב כהרגלו בצורה סאטירית. הוא לא הסית לשריפות ונעצר על לא עוול בכפו".