מטוס הסופרטנקר, מטוס הכיבוי הגדול בעולם, נחת הערב (שישי) בנתב"ג מארצות הברית לאחר טיסה ממושכת, על מנת לסייע בהתמודדות עם גל השריפות החריג ברחבי הארץ. המטוס המרשים, המסוגל לשאת כ-70 אלף טונות של מים וחומרים מעכבי בעירה, עורר התרגשות רבה בנתב"ג. לאחר קבלת תדרוך, ימלאו את המטוס במידת הצורך בחומרים הרלוונטיים והצפי הוא שכבר בשעות הבוקר הג'אמבו הענק יהיה זמין לכל משימה. הגעת המטוס מהווה תגבור משמעותי לצי מטוסי הכיבוי שהגיעו כבר ממדינות אחרות. המטוס הענק מופעל בדרך כלל לשריפות ענקיות בשטחים פתוחים והוא גם מסוגל לטוס בגובה נמוך.



צוות המטוס לאחר הנחיתה, על רקע הסופרטנקר. צילום: משה כהן



בתוך בטן המטוס. צילום: משה כהן

 

"באנו לכאן כדי לסייע לכם", אמרו אנשי הצוות האזרחי שמתפעל את המטוס בעת סיור בבטנו הענקית. אנשי הצוות עברו טיסה ארוכה של 14 שעות מנבאדה שבמערב ארצות הברית, וכעת הם יעבירו אותו לידי כוחות ישראלים שיכינו את החומרים נוגדי הבערה בתוכו. "אנחנו הולכים לנוח ונהיה מוכנים לעזור בכל משימה שנצטרך בבוקר", אמרו אנשי הצוות התשושים.
ראש הממשלה הודיע על הבאת המטוס הענק אתמול, לאחר שמשרד החוץ התקשר בחוזה עם החברה "גלובל סופר טנקר". מטוס נוסף המוגדר כ"סופרטנקר" נחת פעם אחת בישראל – באירוע השריפה בכרמל.