הרוחות המזרחיות החזקות, האוויר היבש והלחות הנמוכה יימשכו עד יום שלישי ומביאים להיערכות השיא מחשש להמשך גל השריפות בארץ. רק ביום רביעי צפוי הגשם להגיע. על פי מודלי החיזוי של שירותי הכבאות וההצלה הגשם ברביעי יהיה רק "ההקדמה". בחמישי ובשישי אמור להיות גשום וסוער מאוד עם ריבוי משקעים על פי הצפי כל כמות הגשמים שלא ירדה בנובמבר צפוי לרדת במשך יומיים וכן צפוי שלג בחרמון וייתכן גם שלג בפסגות הרי הגליל העליון. הסערה בדרך.



החזאית התורנית בשירות המאורולוגי בבית דגן, עליסה רזי, מסרה שבמהלך סוף השבוע מהירות הרוחות המזרחיות הגיעה באזורי הצפון וההרים לכ-35 קמ"ש והאוויר היה יבש. גם הלחות הייתה נמוכה ביותר ובחלק מהאזורים הגיעה ל-10%-5% בלבד. השילוב של הרוחות החזקות, היובש הרב והלחות הנמוכה הפכו למאיצים של גל השריפות.



על פי התחזית, מחר (ראשון) יהיה נאה עם עלייה קלה של 2-1 מעלות במידות החום. במקביל, הרוחות המזרחיות החזקות יימשכו באזורי הצפון וההרים ויגיעו שוב למהירות של עד 35 קמ"ש, על רקע אוויר יבש והמשך לחות נמוכה. בשני שוב יהיה נאה עם עלייה קלה נוספת בטמפרטורות והרוחות המזרחיות ימשיכו לנשב בעוצמה באזורי הצפון וההרים. רזי ציינה עוד שביום שלישי הרוחות החזקות ינשבו בעיקר באזור הצפון וייחלשו בהרים. אז גם יהיה מעונן.



ברביעי שוב יהיה מעונן ובמהלך היום ייפסקו הרוחות המזרחיות שגרמו ליובש הרב ויחלו לנשב רוחות חזקות דרום-מערביות שיגיעו מהים. בדרום ייתכן אובך.


במהלך רביעי יחלו גם לרדת סוף-סוף גשמים מקומיים בעיקר באזורי הצפון והמרכז ולקראת לילה הגשמים צפויים להתחזק. תחילת הגשם ביום רביעי תסיים את חודש נובמבר, מהיבשים ביותר מבחינת משקעים במשך עשרות שנים. "נובמבר השחור" גם אופיין מהשבוע שעבר ברוחות מזרחיות חזקות, באוויר יבש ובלחות נמוכה ביותר, שהפכו לקרקע פורייה להשתוללות גל השריפות הקשה.