הומור שעלה לו במעצר שווא: המשטרה החליטה אחר הצהריים (ראשון) לשחרר בתנאים מגבילים את הפעיל החברתי אנאס אבו דעאבס, תושב רהט, שנעצר בחשד להסתה להצתות בפייסבוק. המשטרה החליטה להקדים את שחרורו ביממה, מאחר והוכח כי הפוסט שכתב היה אירוני, כפי שטען הצעיר. שעתיים קודם לכן, המשטרה עדיין הגנה בחירוף נפש על בקשתה להאריך את מעצרו של הפעיל, ואף הצליחה לשכנע את בית המשפט המחוזי שמדובר באדם "שמהווה סכנה". שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, עמית כהן, דחה את ערעורו של אבו דעאבס (29) על ההחלטה של בית המשפט השלום בעיר להאריך בשנית את מעצרו עד מחר בצהריים. הצעיר היה חשוד בהסתה להצתות בפוסט שכתב בדף הפייסבוק שלו.



השופט המחוזי קבע בהחלטתו, כי יש חשד סביר לחשדות המיוחסים לו, וכי מדובר באדם שהוא מסוכן לציבור. לדבריו, גם הפוסט הראשון, שקבעה המשטרה לגביו כי הוא גינה בו את המתלהמים בהאשטאג "ישראל עולה בלהבות", הוא בעייתי, וטען כי הוא הסתמך בהחלטתו על השוטרים הערבים שתירגמו את הפוסטים של הפעיל. עם זאת, קבע השופט כי על המשטרה לחקור את טענותיו של החשוד, כי הפוסט הבעייתי יותר נכתב באירוניה ובציניות. מה שכאמור, הביא להחלטת המשטרה למשוך את הבקשה להאריך את מעצרו.



לבית המשפט הגיעו עשרות פעילים ומנהיגים, בהם הח"כים טלב אבו עראר ואוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת), בנוסף לדודו שייח' חמאד אבו דעאבס, ראש הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית. בעקבות החלטת השופט, אמרו הבכירים כי "מדובר בהחלטה אומללה להמשך מעצר השווא של הפעיל החברתי". אשתו רוקייה אבו דעאבס אף אמרה: "מי שתרגם את הפוסטים אינו מבין דבר. בעלי נמצא במעצר על לא עוול בכפו".




בפוסט אחר ביקר את השמחה לאיד בעולם הערבי



בפוסט שגם המשטרה עצמה קבעה כי אינו שנוי במחלוקת, כתב אבו דעאבס: "לאיזו רמה של בורות וחוסר מודעות הגענו?! ארצנו נשרפת, ומסתבר שיש ערבים בארצות האזור שעסוקים בלשבח את אלוהים ולהלל אותו על זה. מופלא בעיניי איך השכל יכול להפסיק לחשוב ולהפוך לדבר כזה אידיוטי. ה'חגיגות' האלו מעידות על קוצר ידנו ומראות עד כמה אנו רחוקים מהמקום שבו אנו שואפים להיות!".



ח"כ איימן עודה (הרשימה המשותפת) הגיב לשחרורו ואמר: "סופסוף החליטו לשחרר את אנס אבו דעאבס שכתב נגד גילוי השמחה לאיד על השריפה. אבל ההחלטה הגיעה רק אחרי מעצר על כלום ועוד הארכת מעצר וערעור שנדחה, אחרי הסתה והפצת שקרים אודותיו. פעלנו מהרגע הראשון בניסיון לבטל את השיגעון הזה, התקשרתי למפכ"ל והבהרתי כי מדובר בסטטוסים סאטיריים נגד השריפות. רק עכשיו המשטרה הסכימה סופסוף להודות בטעות והחליטה לשחררו, אבל מי יחזיר את הגלגל לאחור על כל ההסתה והשנאה המיותרת".