המפלגה השמרנית בצרפת קבעה הערב (ראשון) את מועמדה לנשיאות הרפובליקה. ראש הממשלה לשעבר, פרנסואה פיון, זכה במועמדות לאחר שהביס בסיבוב השני שח הפריימריז את אלאן ז'ופה, גם הוא ראש הממשלה לשעבר. לאחר ספירת חצי מהקלפיות, קיבל פיון 68.45 מהקולות, לעומת 31.6% ליריבו. כזכור, הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי הודח בסיבוב הראשון של הפריימריז, לאחר שהגיע שלישי. מיד לאחר מכן הוא הודיע על פרישתו מן החיים הפוליטיים. 



על פי התחזיות, פיון, בן ה-62, הוא בעל הסיכויים הטובים ביותר לעבור לגור בארמון האליזה במקומו של הנשיא המכהן, פרנוסאה הולנד הסוציאליסט.



נושא שהסתנן לקמפיין הוא יחסו של פרנסואה פיון לקהילה היהודית. דברים שאמר בראיון, לפיהם יש להילחם בקיצוניות האסלאמית, כפי שנלחמו פעם ברצונם של היהודים לחיות בקהילה "שלא כיבדה את חוקי הרפובליקה", עוררו זעם בקהילה היהודית. הרב הראשי חיים קורסיה התקשר והבטיח לפיון כי היהודים נאמנים לרפובליקה, ובעבר היתה זו הרפובליקה והסביבה שדחתה את היהודים ומנעה את שילובם.



נשיא ארגון הסטודנטים היהודים שאל אם פיון מתכוון לתקופת משטר משתפי הפעולה עם הנאצים של וישי. במקביל הזכירו כי פיון קרא בעבר ליהודים לוותר על השחיטה הכשרה ש"שייכת לתקופה קדומה ואין לה מקום היום". פיון יצטרך להשיב לעצמו את אמון הקהילה היהודית, גם אם אין זה קהל היעד המועדף שלו כיום.



הפריימריז בימין הם בחירות פתוחות לכלל ציבור הבוחרים. בשמאל הצרפתי ציפו במתח לתוצאות ההצבעה בימין לקראת הפריימריס שלהם שייערכו בסוף ינואר. אתמול רמז ראש הממשלה מנואל ולס כי הוא עשוי להציג את מועמדותו גם נגד הנשיא המכהן פרנסואה הולנד, שנמצא בשפל בסקרים, ושעדיין לא החליט אם יתייצב למרוץ לתקופת כהונה שנייה.