חשד לאירוע מזעזע בצהרונית בפתח תקווה: סייעת בצהרונית מרשת צהרוניות "המשכיל" בשכונת נווה גן בפתח תקווה, הניחה בידיו של קטין כבן חמש סחבות וניירות, הצמידה לידו קרטון ריק והורתה לו לנקות מהרצפה את הקיא של עצמו וכל זאת אל מול שאר ילדי הגן שעמדו מסביבו והגיבו בגיחוכים למראה השפלתו. הוריו של הפעוט זועמים ובוחנים הגשת תלונה במשטרה בגין התעללות ופגיעה בקטין חסר ישע.



בעקבות האירוע החליט סמנכ"ל "המשכיל", שהגיע למקום וערך תחקיר ראשוני, להפסיק את עבודתה של הסייעת ולקיים כבר בשעות הבוקר המוקדמות (שלישי) תחקיר מעמיק בלשכתו של מנכ"ל הרשת צחי טייטלמן שבסיומו אם יימצא כי טענות ההורים מוצדקות ייערך לעובדת שימוע לפני פיטורים.



"הילד ישב בתוך הקיא של עצמו"


אתמול סמוך לשעה 15:30 בצהריים התקשרה אימו של הילד לאביו וביקשה ממנו שייגש בדחיפות לצהרונית להוציא את בנם שאינו חש בטוב. "למרבה המזל סיימתי זמן קצר קודם לכן עבודה בקרני שומרון וכבר הגעתי לאזור מחלף התקווה. חמש שש דקות לאחר מכן כבר הגעתי לצהרונית, אולם בינתיים הילד כבר הספיק להקיא כך מסתבר. נכנסתי פנימה ועיני חשכו ממש. במרכז הגן אפשר לומר , ישב הילד שלי בתוך שרידי הקיא של עצמו כשלידו סחבות וניירות".



"הזדעזעתי ממה שראיתי", אמר, "כשכולי רעד בגוף ניגשתי אליו ושאלתי אותו מדוע הוא יושב בתוך הקיא של עצמו כשהבגדים שלו מלוכלכים ומעלים ריח מצחין והילדים מסביבו עומדים ומשמיעים אמירות מבזות 'איכס, איזה גועל' ואחרות. הוא השיב לי בקול מבוייש שהסייעת חייבה אותו לנקות את הקיא בשני מקומות על הרצפה", משחזר האב בקול חנוק והוסיף: "פניתי אל האחראית על הצהרונית והיא מיד התכנסה בתוך עצמה והשיבה לי 'אני יודעת שאתה צודק ושזה לא אמור להיות ככה, זה לא קשור אליי זו הסייעת, זה לא תקין אבל היא דרשה ממנו שינקה את כתמי הקיא'. נותרתי המום ומזועזע גם יחד. המקום שבו אני מפקיד את הילד שלי ובתשלום, מקום שבו אני מחפש בעיקר את הביטחון וההגנה לילד שלי, הפך מבחינתי למקום סכנה של ממש. הסייעת שחשבתי שהיא אישה ראויה ביזתה את הבן שלי לעיני הילדים ופשוט התעללה בו נפשית ואני לא יודע מה עצר אותי באותם רגעים מלפגוע בה".



האב אחז בבנו והוביל אותו לחצר הגן שם לדבריו ניקה אותו והחליף לו בגדים. מיד לאחר מכן חזר פנימה לצהרונית להמשיך בבירור: "פניתי לאותה סייעת וביקשתי הסברים והיא החלה למלמל ולהגיב דברים הזויים, שהיא רק רצתה שיניח את הנייר והסחבות על כתמי הקיא וכל מיני דברים בלתי ראויים. לסייעת כזאת אין מקום בצהרונית. נקודה".



ההורים המזועזעים ניסו ליצור קשר עם הנהלת הצהרונית וזאת אחרי ששמעו מהורים נוספים על אירועים שהתרחשו בצהרונית בשבועות האחרונים אולם לדבריהם לא נענו.



"הטיפול באירוע ימוצה עד תום"


בעקבות פניית "מעריב" למנכ"ל רשת צהרוניות "המשכיל" צחי טייטלמן, קיבלו ההורים הודעת וואטצאפ מסמנכ"ל הרשת שבה נכתב: "ההתנהלות של הסייעת לא הייתה תקינה בלשון המעטה. לאור המקרה צוות הצהרונית הוזמן לתחקיר מעמיק במשרדי המשכיל בנס ציונה. הסייעת עודכנה כי לא תמשיך בצהרון יותר. אני מתנצל מאד על מה שקרה, תפקיד המדריכות לטפל ולשמור על הילדים שלכם בטח ובטח כשהם לא מרגישים טוב".



מנכ"ל רשת המשכיל צחי טייטלמן ציין כי "פרטי המקרים נבדקים לעומקם ובאם יימצא כי הם נכונים מדובר ללא ספק באירוע חמור שהטיפול לגביו ימוצה עד תום. אנחנו מחויבים לשמוע את צוות הצהרונית אולם בהחלט לאחר בירור ראשוני הוחלט על השעייתה של אחת העובדות בצהרונית והזמנתן של השתיים לתחקיר מעמיק במשרדי". מנהלת אגף גני הילדים בעירייה, ד"ר מיכל אונגר, האמונה גם על הצהרוניות אמרה כי "באם הדברים נכונים אכן מדובר באירוע חמור ביותר שלא הובא לידיעתי במהלך היום והוא יטופל עד תום".