בתחקיר של תאגיד השידור הציבורי "כאן - בהקמה", נחשפה הקלטה של הרב אליהו אסולין מחדרה בה הוא שולח מוהלים מתלמדים להתנסות על תינוקות של בני העדה האתיופית ועובדים זרים המבקשים לעבור גיור, אותם הוא הגדיר כ-"בשר תותחים". יו"ר איגוד המוהלים, הרב חיים מילר, הגיב הבוקר (שלישי) לדברים בשיחה עם גבי גזית ב-103FM.






"אם העובדות שפורסמו נכונות", אמר מילר, "אותו מוהל שמופיע בתחקיר יזומן השבוע לוועדה שכבר ביקשתי מהמזכיר שלה לכנס. יש וועדה עם 'שיניים', שמורכבת מרבנים ורופאים, שיכולה לשלול לו את הרישיון. כיו"ר איגוד המוהלים אופיע בפני הוועדה ואבקש לעשות זאת, אם יימצא שהסיפור נכון".


הרב מילר הוסיף שלמרות שהרב אסולין והוא "ידידים טובים ומדברים הרבה בטלפון, אבל אם מה שפורסם נכון אני אוקיע זאת מכל וכל, לא הצלחתי לתפוס אותו מאז שפורסם התחקיר. מה שצוטט על 'בשר התותחים' זה נגד כל התקנון שלנו וישללו לו את הרישיון. ואנחנו גם נפרסם ששללנו לו את הרישיון. תמיד יש עשבים שוטים, מה אפשר לעשות, אין לנו שליטה על זה".



הלימודים הם לא "חפ-לאפ"



על התחקיר הוסיף יו"ר האיגוד: "יכול להיות שהם שולחים מתלמדים, אבל עשו מזה רק את הכהים וזה לא נכון. יש בין הכהים אנשים מספיק אינטליגנטים שלא נותנים לזה לקרות. הם מזמינים מוהל ושואלים אם יש לו רישיון. התחקיר עשה הכללה על הצבע הכהה וזה ממש לא נכון. אגב, למוהל אסור למול ילדים גויים שלא לשם גיור".



על הכשרת המוהלים אמר הרב מילר: "יש תקנון שאינו מאפשר למוהל להביא תלמיד לטקס ברית המילה, אלא אם כן הורי התינוק יודעים. זו אחת התקנות הכי חשובות שיש. אתה רוצה להביא תלמיד לברית? אתה יכול לתאם עם ההורים ורק אם הם מסכימים. מוהל מתלמד, אחרי שראה יותר מ-100 בריתות אצל המוהל שהוא מתלמד אצלו, על פי רוב עושה ברית ראשונה לקרוב משפחה שנותן לו לעשות והמוהל עומד לידו. התמחות של מוהל היא ספציפית לכל אחד לפי דרגתו. אם יש לו יד טובה, אז הוא עובר הכשרה, בחינות והסמכה ועליו לעשות 20 בריתות עד שהוא מגיע למפקח מטעם משרד הבריאות. זה לא "חפ-לאפ" כמו שהוא אומר, של ברית אחת ותקבל תעודה".



עריכת תוכן 103FM: אסף נבו