היערכות שיא נרשמת היום (שלישי) בשירותי הכבאות וההצלה, מד"א, המשטרה, חברת חשמל והרשויות המקומיות לקראת סופת גשמים משמעותית, שצפויה להתחיל מחר ולהגיע לשיאה ביום חמישי. במהלך הסופה צפויים לרדת עשרות מילימטרים של גשם במוקדים רבים בארץ, ונרשם חשש כבד מהצפות ושיטפונות.

החזאית התורנית בשירות המטאורולוגי בבית דגן, רינת רחמים מסרה היום כי ביום רביעי תהיה התקררות וצפויה ירידה של 3-2 מעלות. את מקומן של הרוחות המזרחיות, שהאיצו את גל השריפות, יתפסו רוחות דרומיות-מערביות. במהלך היום צפויים גשמים מקומיים, עם סיכוי לברקים ורעמים באזורים שונים בארץ. ייתכנו שיטפונות בנחלי מדבר יהודה. 

הצפות באילת, מוקדם יותר השנה. צילום: דוברות המשטרה
 
 

ביום חמישי יחלו לרדת משעות הבוקר גשמים חזקים לפרקים, בתחילה בצפון הארץ ולאחר מכן לאורך מישור החוף. במהלך היום הגשמים החזקים צפויים להתפשט גם לאזורים הפנימיים ובדרום קיים סיכוי לאובך. הצפות עשויות להתרחש גם במישור החוף. לקראת ערב חמישי הגשמים יתחזקו ובלילה הסערה תגיע לשיאה וייתכן גם שלג בחרמון.
בשישי צפוי בשעות הבוקר גשם מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. ינשבו רוחות דרומיות-מערביות חזקות והטמפרטורות ימשיכו להיות נמוכות מהממוצע.  לקראת שישי בערב הגשמים והרוחות ייחלשו בהדרגה. בשבת בבוקר עדיין ייתכנו גשמים מקומיים ומזג האוויר יהיה סגרירי. "הגיע הזמן שהחורף יגיע והוא מגיע", ציינה רחמים.
כוננות בגופי החירום: "השריפות יעשו את המצב יותר גרוע"
באזורים בהם פרצו השריפות הגדולות – בעיקר בחיפה, זכרון יעקב, הרי ירושלים ובשומרון – קיים חשש מפני שיטפונות, זאת כיוון שהפגיעה ביערות תמנע בלימה של הסחף. 

בחברת החשמל מזהירים שהאבק והפיח שהצטברו על הקווים בעקבות גל השריפות עלולים לגרום עם הגעת הגשם הראשון להפרעות באספקת החשמל. בהודעה מטעמם נמסר כי "על אף עבודות התחזוקה הרבות שביצעה החברה כהכנה לחורף, שכללו שטיפות קווים, גיזום עצים ופיתוח הרשת, עם רדת הגשם הראשון, עלולות להיווצר תקלות בקווים".

בשירותי הכבאות וההצלה וברשויות המקומיות יצאו בקריאה לבצע בדחיפות ניקוי של מרזבים וקולטנים, בשל החשש מפני הצטברות עלים במהלך עשרת הימים בהם נשבו רוחות מזרחיות חזקות. 

גשם בירושלים. צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90
בעיריות הוכרז על כוננות מיוחדת. עיריית תל אביב הודיעה במקביל לכוננות השיטפונות על תגבור מערך כוח האדם לצורך מתן מענה לדרי הרחוב ברחבי העיר.
החזאי דני רופ התראיין הערב לגבי גזית ואריה אלדד ב-103FM ואמר כי "זו מערכת ראשונה של חורף. יהיו הרבה גשמים, אנחנו מדברים על עשרות מילימטרים. מחר בבוקר זה יתחיל בכל רחבי הארץ, והעיקר יהיה בחמישי אחר הצהריים. זה יהיה גשם בריא וחורפי".