במשך חמש היממות הארוכות של גל השריפות שפקד את הארץ התגייסו פעילי מיזם 100, קבוצה מסורה של עשרות שוטרים בדימוס ומאות מתנדבים, להצלת בעלי חיים במצוקה. הפעילים התלוו לשוטרים וללוחמי האש בכל היישובים שפונו במוקדי השריפות. צוותי המתנדבים של המיזם הצליחו לחלץ ולהציל בעלי חיים במספר אירועים, ואף הזמינו לאירוח משפחות עם חיות מחמד שטרם זכו לסיוע מהרשויות. בכל מוקדי השריפות המיושבים אותרו 193 חיות בית שבעליהן לא הספיקו לחזור הביתה ולחלצם.



121 מתוכן פונו על ידי הכוחות לפני שהאש הגיעה. 49 חיות בית חולצו ברגע האחרון מהלהבות ונזקקו לטיפול רפואי ו־23 חיות בית לא שרדו. פעילי המיזם הצילו בנוסף 56 חתולי רחוב מאימת הלהבות כמו גם עשרות חיות בר ומשק. בנוסף, אנשי המיזם, בסיוע עמותת פתח תקווה אוהבת חיות, אירחו לאורך ימי השריפות 54 משפחות עם בעלי החיים שלהם, אשר נותרו ללא קורת גג.



פניות למוקד הטלפוני בחירום עבור משפחות של חיות מחמד במצוקה ובעלי חיים עזובים, שעוברים או עברו התעללות או שנמצאים בסיכון, יש להפנות לטלפון 053-9181237. עם החזרה לשגרה, ישמש הקו הפתוח לפניות של תושבים לצוות המיזם. משפחות עם בעלי חיים שפונו וטרם קיבלו סיוע, מוזמנות לשלוח את מספר הטלפון שלהן בהודעה פרטית בדף מיזם 100 בפייסבוק.