רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, נחקרה היום (חמישי) במשרדי להב 433, היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן במשטרה, כחלק מפרשת מעונות ראש הממשלה. נתניהו הגיעה למשרדי להב 433 בשעה 13:00, ועזבה בחצות, לאחר כ-11 שעות. חקירתה באה לאחר שאתמול נחקר במשרדי להב 433 ראש הסגל הבכיר לשעבר בלשכה גיל שפר, בחשד לעבירות של הטרדה מינית, מעשים מגונים וכליאת שווא של אמנית אותה פגש. עוד קודם לכן, בשבועות האחרונים, נחקר שפר בחשד למעורבותו בפרשת מעונות רה"מ. לא מן הנמנע כי בעקבות עדותו זומנה היום רעיית רה"מ להשלמת חקירה. בתגובה נמסר מטעם ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אנו חוזרים ואומרים - לא יהיה כלום כי אין כלום".



החקירה היום התרחשה לאחר שבחודש שעבר דווח כי נתניהו תזומן להשלמת חקירה במשטרה בפרשת מעונות רה"מ. לפני כחמישה חודשים המליצה המשטרה להעמיד לדין את נתניהו ואת עזרא סיידוף, לשעבר סמנכ"ל משרד ראש הממשלה על קבלת דבר במרמה. הפרקליטות החלה לעבור על התיק והורתה למשטרה לבצע השלמות חקירה במסגרתה הגיע מידע חדש. לכן, זומנה נתניהו לחקירה חדשה על מנת לעמת אותה עם המידע המצוי בעדויות שהגיעו. אב הבית לשעבר בבית ראש הממשלה, מני נפתלי, העיד בחודש שעבר במשטרה במשך מספר שעות.



בנימין ושרה נתניהו. צילום: קובי גדעון, לע"מ
בנימין ושרה נתניהו. צילום: קובי גדעון, לע"מ



לפני כחודשיים נדחתה בקשתה של נתניהו להיות צד בערעור נגד עובד בית רה"מ. על פי החלטת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, נפסקו פיצויים לעובד מעון ראש הממשלה לשעבר, גיא אליהו, בגין תנאי העסקה פוגעניים. השופט קבע כי בדומה לדחיית בקשת הערעור של נתניהו בתיק מני נפתלי, גם כאן אין לה זכות עמידה, שכן היא לא הייתה צד בתביעה שהגיש אליהו. השופט חייב את נתניהו לשאת בהוצאות אליהו בהליך, בסכום של 3,000 שקל.



פסק הדין המקורי קבע כי המדינה תפצה את אליהו, שעבד במשך שנה במעונם של בני הזוג נתניהו, בסכום של 85,000 שקל. השופטת, דיתה פרוז'ינין, כתבה בהחלטתה כי "יש לקבל במלואה את טענת התובע, כי היה חשוף להעסקה פוגענית אשר באה לידי ביטוי בנזיפות, צעקות, השפלות, דרישות מוגזמות ובלתי סבירות, כי שררה במעון בתקופת עבודתו אוירה של פחד, וכי נדרש לעבוד במשך כל תקופת עבודתו במעון שעות רבות מאוד".