מקרה נוסף של סחר באיברים. יחידה ארצית של משטרת ישראל עצרה הבוקר (ראשון) לחקירה שלושה חשודים, רופא ושני מנהלים בחברה פרטית המציעה לכאורה שירותים בתחום תיירות המרפא ותיווך לשירותים רפואיים, בחשד שעסקו בסחר בלתי חוקי באיברים. על פי החשד נהגו החשודים לאתר קורבנות הזקוקים להשתלה והציעו להם לנהל בעבורם הליך של איתור תורם בחו״ל והסדרת כל הנוגע לביצוע ההשתלה בתמורה לתשלום.



עוד עולה חשד כי לצורך קבלת האישורים הדרושים והסדרת ביצוע ההשתלות, הציגו החשודים מצג שווא לגורמים הרלוונטיים בחו״ל, בין היתר באמצעות שימוש במסמכים מזוייפים.



הבוקר, בתום חקירה סמויה אשר ביססה את החשדות, עצרו שוטרי היחידה את החשודים וערכו חיפושים בביתם ובמשרדי החברה. לחשודים מיוחס חשד לביצוע עבירות סחר ותיווך לסחר באיברים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע ושימוש במסמך מזוייף.



שני החשודים מהחברה הפרטית, בני 41 ו-38, נכלאו בתום חקירתם ויובאו מחר לדיון בבקשה להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון. החשוד השלישי, רופא בשנות ה-80 לחייו, שוחרר בתנאים מגבילים לרבות מעצר בית למשך חמישה ימים וחקירתו נמשכת. החקירה מלווה על ידי פרקליטות מחוז מרכז.



בחודש אוקטובר נחשפה רשת נוספת של סחר באיברים, וגם בה היה מעורב רופא. ארבעת המעורבים הואשמו בסחר באיברים ותיווך לסחר באיברים, עושק, איומים, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות, שיבוש הליכי משפט ועוד. כתב האישום חושף לכאורה מנגנון מתואם, בו ניצלו הנאשמים את מצבם הפגיע של התורמים לקצירת כלייתם וביצוע השתלה בגופם של חולים הזקוקים לכך.