סרטון "הבנות של בוכריס" עלה אמש לפייסבוק והפך ויראלי במהרה. מדובר במעיין גרסה חדשה לשיר המפורסם "חורף 73'", בו נראות ארבע נשים לבושות במדים, ואחת מהן היא אבישג קהלני, אחייניתו של תא"ל במילואים אביגדור קהלני. "הרעיון לסרטון נולד בעקבות העליהום שנעשה ברשת על הבנות שהתלוננו על פגיעה מצד בוכריס", סיפרה הבוקר (רביעי) בראיון בגל"צ, "מהרגע שקראתי את המילים היה לי ברור שאני רוצה לקחת בזה חלק". 


קהלני הוסיפה על הסיבה להשתתפותה: "מצד אחד מצפים מהבנות שנפגעו להתלונן ולעשות רעש - ומצד שני שורפים אותן על המוקד, ואז אנשים תוהים למה הן לא מדברות. אתמול עברתי על חלק מהתגובות לסרטון, וגם לנו קראו זונות".



"בוכריס הוא הקש האחרון, קיבל עונש מעליב" 

קהלני התייחסה בשיחה לתגובות שמקבלות המתלוננות לאחר שהן אוזרות אומץ: "תמיד מנסים למצוא אם היא טעתה בשלב מסוים, למה היא נזכרה רק עכשיו, אחרי הרבה זמן, להתלונן? למה היא הלכה איתו?. הביקורת מגיעה לרמה מאוד לא נעימה, וגם ככה קשה למתלוננות גם בלי זה". 




בהמשך התייחסה לביקורת שהושמעה כלפי המשתתפות בסרטון: "אמרו לנו 'למה שתיתן את דמו של בוכריס?'. אני חושבת שנהיה סביבו עניין כי הוא היה בעצם הקש ששבר את גב הגמל - אחרי שבזמן האחרון יש כל כך הרבה תלונות על הטרדות מיניות מצד שחקנים, שופטים, קצינים, ותמיד זה נגמר בחקירות ושם דבר לא קורה". לדבריה, "העונש שבוכריס קיבל היה מעליב, עד רמה שלא יכולנו לשתוק יותר".


אביגדור קהלני. צילום: אסף קליגר


קהלני נשאלה על ההתבטאות של דודה, תת אלוף במילואים אביגדור קהלני, שאמר בראיון ב"גלי ישראל" כי לדעתו הטנק הוא אינו מקום לנשים, והוסיף: "תפקידה של האישה להיות אמא, ולהביא ילדים לעולם, אחרי טראומות של מלחמה היא תהיה אחרת לגמרי". לדבריה, "זה נשמע לי כמו טעות אומללה במילה אחת. אני מכירה אותו ויודעת את הדעות שלו. הוא לא התכוון לזה, כוונתו טובה בסופו של דבר". קהלני שיתפה כי לאחר עליית הסרטון הוא שלח לה הודעה שהוא גאה בה.