בית המשפט המחוזי בירושלים התיר היום (חמישי) לפרסום כי הרב דוד הריסון, איש חינוך לשעבר באולפנה בירושלים, הוא החשוד באונס תלמידה כשזו הייתה בת 14. בית המשפט גם דחה את בקשתו של הרב לבטל את הארכת מעצרו.

הריסון נעצר לאחר שאישה כבת 20 הגיעה למשטרה וטענה כי הריסון אנס אותה כשהייתה תלמידתו. הריסון טוען כי יש לקצר את מעצרו כיוון שהוא בן 58, ללא עבר פלילי ומכיוון שהאירוע אירע כביכול לפני שש שנים. הוא מבקש להיבדק בפוליגרף, להתעמת עם המתלוננת – וגם לברר אם נערכה לה בדיקת בתולין. "זה דבר שאולי לא תמיד נשמע טוב, אבל במקרה כזה צריך לבדוק אם נערכה לה בדיקת בתולין לפני החתונה. יכול להיות שגילו שהיא לא בתולה, והיה פה אינטרס. כבר חקרו את הבעל בעניין", אמר סנגורו של הרב. "הוא מוכר בציבורים גדולים והספיק לצבור אויבים", הוסיף.
ההחלטה לפרסם את שמו באה לאחר שנציג המשטרה ביקש לעשות זאת כדי שנערות אחרות שאולי נפגעו ממנו יוכלו להתלונן. לדברי הנציג, המשטרה לא עצרה את החשוד מיד עם הגשת התלונה אלא גבתה 10 עדויות קודם למעצרו.

"עולה כי קיים חשד סביר מבוסס בנוגע עם המעשים המיוחסים לעורר... לא מצאתי לנכון לצמצם את ימי המעצר שכן ישנן פעולות רבות לביצוע חלקן בנות שיבוש", אמר השופט. 
לגבי הטענה שפרסום שמו עלול לגרום לחשוד ולמשפחתו נזק בלתי הפיך, קבע השופט כרמל: "הכלל הוא של פומביות הדיון והטיעונים אותם פרש לפניי הסנגור טובים ויפים בכל תיק כמעט. לא הובא בפניי נימוק שיש בו כדי להחריג את מצבו של העורר מאירועים אחרים דומים ומחשודים אחרים".