לאחר שבשבוע שעבר מינה שר החינוך, נפתלי בנט, את פרופסור אסא כשר לעמוד בראש ועדה שתבדוק במשך ארבעה חודשים את תופעת הפוליטיזציה באקדמיה, מאות מרצים במוסדות ההשכלה הגבוהה חתמו בימים האחרונים על עצומה נגד הוועדה. "אנחנו, מרצות ומרצים באקדמיה, מכריזים/ות מראש, כי נתעלם לגמרי ממסקנות ועדת כשר, שמונתה בידי בנט לקביעת 'כללים מנחים להתבטאויות פוליטיות של מרצים באקדמיה'. לשלטון אין שום סמכות לקבוע כיצד להתבטא באקדמיה", נכתב על העצומה שעד כה עליה חתמו למעלה מ-400 מרצים.



כזכור, במכתב ששלח בנט לחברי הכנסת, הוא כתב בין היתר כי "לאחרונה מגיעות אליי בתפקידי כיו"ר המל"ג תלונות רבות בדבר תופעות מתמשכות של חפיפה בין פעילות אקדמית לפעילות פוליטית. כפי שבא לידי ביטוי גם בהחלטות עבר של המועצה להשכלה גבוהה, יש למנוע מצב בו סטודנטים או מרצים יסבלו מדחייה, השתקה, הדרה או אפליה בשל זהותם או בשל השקפותיהם האישיות, ובכלל זה עמדותיהם הפוליטיות".



עוד נכתב כי "החופש האקדמי מחייב כל מוסד לחתור ולחשוף בפני הסטודנטים מבט מקיף ככל האפשר של נתונים, תיאוריות, השקפות וטיעונים רלוונטיים. כולנו גם מחויבים לשמור על זכות הסטודנט ללמוד במוסד להשכלה גבוהה מבלי שיחויב להאזין להטפה פוליטית שאין לה דבר עם לימוד התחום המסוים".



מנכ"ל תנועת "אם תרצו", מתן פלג, התייחס לכך ואמר כי "תנועת 'אם תרצו' פועלת מזה שנים נגד תופעת הפוליטיזציה באקדמיה וזאת כדי לבלום את השפעתם המכרעת של גורמים אנטי ציונים באקדמיה הישראלית. הגיע הזמן לשים סוף לאבסורד בו ארגונים אנטי ציוניים הפועלים במימון ממשלות זרות, נהנים מחיבוק והכרה של האקדמיה הישראלית. כעת, לאחר שהוקמה לאור דרישתנו ועדת בדיקה לבחינת בעיית הפולטיזציה באקדמיה, אנו מצפים שכלל התוכניות האקדמאיות יעברו בדיקה והתאמה מחודשת.