חבר הכנסת של ש"ס לשעבר אמנון כהן ישוחרר בעוד מספר שעות ממעצר, כך סוכם היום (ראשון) בין חוקרי היאח"ה בלהב 433 ובין פרקליטו של כהן עו"ד עמית חדד. על פי הסיכום, כהן ישהה במעצר בית במהלך השבועיים הקרובים והמשטרה תעשה ככל שעל ידה על מנת למצות את החקירה עד לתקופה זו. פרקליטו של כהן מסר הבוקר: "מרשי מכחיש כל קשר לאירועים ולחשדות המיוחסים לו, אנחנו מאמינים כי תיק זה ייסגר באותם אקורדים שבהם נסגר תיק החקירה הקודם נגדו".



כזכור, ביום חמישי האחרון הותר לפרסום כי חבר הכנסת לשעבר נעצר לחקירה בגין חשדות חמורים לפיהם בעת שכיהן בתפקידו קיבל שוחד מאיש עסקים, בין היתר באמצעות הטבות בעלות אופי מיני, בתמורה לקידום עניינים הנוגעים לתחום עיסוקו. מהמשטרה נמסר עם התרת פרסום שמו של כהן כי לאחרונה, בעקבות התפתחויות שהושגו במאמצים חקירתיים והודות להזדמנות מבצעית שאפשרה התקדמות, בוסס באופן משמעותי החשד לביצוע עבירות שוחד ומרמה והפרת אמונים על ידי הח"כ לשעבר.



במשטרה טענו בתחילה כי בהתאם להתפתחות החקירה יוחלט בנוגע להמשך הטיפול בעניינו, אך במהלך החקירה עצמה, החליטו במשטרה כי הם יכולים לעשות את הצעד, ועצרו אותו. גורם שהיה חשוב להשלמת הפרטים בחקירה, נתן עדות משמעותית שחיזקה את החשד כנגד העבירות שמיוחסות לכהן.



יש לציין כי החשדות נגד הח"כ עצמו, שכיהן כסגן יו"ר הכנסת ויו"ר ועדת הפנים והסביבה בכנסת, כבר הועלו בעבר בתוכנית התחקירים עובדה. 



אמנון כהן בדרך להארכת מעצרו. צילום: אבשלום ששוני