דוד דגמי, תושב פתח תקווה כבן 28, הואשם היום (שני) בבית המשפט המחוזי בלוד בהריגת אחיו, ניסים דגמי ז"ל, בדקירות סכין באזור הירכיים. מכתב האישום עולה כי הנאשם סבר שאחיו "מירר והרס את חייו", ולכן ביצע את המעשה. בינתיים, הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו של דוד עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד גל רוזנצוויג מפרקליטות מחוז המרכז, ניסים היה מבוגר מאחיו דוד ב-13 שנים, והיה בן 41 במותו. כשבוע לפני המקרה, הגיש האח הצעיר תלונה, בה התלונן כי האח תקף אותו כחצי שנה קודם לכן, וכי הוא חש כי ניסים מירר והרס את חייו.



הותיר אותו מתבוסס בדמו על הקרקע


ב-20 בנובמבר, בשעות הצהריים, רכב ניסים על אופניו, בנסיעה איטית, ברחוב הבעל שם טוב בפתח תקווה. אותה העת נהג אחיו דוד ברכב בעקבותיו. בכתב האישום נטען כי בשלב זה גמלה בלבו של דוד ההחלטה לפגוע בניסים.



דוד עצר את הרכב בימין הכביש, יצא מתוכו כשהוא אוחז בידו סכין, רץ לעבר ניסים, וללא דין ודברים - דקר אותו כשש פעמים באזור הירכיים. כשנפל ניסים מאופניו על המדרכה, נמלט דוד רגלית מהמקום, שב לרכבו ונמלט משם, כשהוא מותיר את ניסים מתבוסס בדמו על הארץ, עד אשר נעצר בחלוף זמן קצר, על ידי שוטרים שהוזעקו למקום. כאמור, שעה לאחר מכן, ניסים מת מפצעיו. 



זירת האירוע: צילום: תיעוד מבצעי מד"א



בחקירתו במשטרה הודה דוד כי נכח בזירה, אך טען שהם תקפו איש את רעהו בבעיטות, וכי ניסים נחבל עת נפל על שרשרת אופניו. בהמשך חקירתו שמר על זכות השתיקה ורק מסר בחקירתו מניע למעשיו.



מבקשת המעצר עולה כי גרסתו של דוד באשר לאופן התרחשות האירוע נסתרת בעדויותיהם של עדי הראיה למקרה, בחבלות שנמצאו בגופו של ניסים ומהיעדר סימני דם על גלגל השיניים של האופניים.