במותו ציווה חיים: השתלות איבריו של עילי ניר בן ה-10 התבצעו היום (שני) בבית חולים שניידר ובבילינסון. לבו הושתל בהצלחה בבן 8, ריאותיו מושתלות בבת 55, הכבד מושתל בבת 4 וכליותיו ככל הנראה יושתלו בהמשך. כזכור, משפחתו הודיעה אתמול כי תתרום את איבריו. עילי ניר ואביו עמרי נחבלו ביום שישי כשמעדו והחליקו בנחל צאלים במהלך טיול. אביו של עילי, ד"ר עמרי ניר, ניסה לגונן עליו בגופו וחיבק אותו במהלך נפילתו. מותו של האב נקבע במקום ועילי נפצע אנוש, עד שמותו נקבע אתמול בבית החולים. שניהם יובאו למנוחות זה לצד זה היום בשעה 15:00 בבית הקברות בכפר ויתקין.



השתלות האיברים מתבצעות כחלק ממרתון השתלות המתקיים היום במרכז שניידר לרפואת ילדים בפתח תקווה. הילד מושתל הלב, בן 8.5 ממרכז הארץ, סבל ממחלת לב אשר גרמה לאי ספיקת לב ונזקק להשתלה דחופה להצלת חייו. ההשתלה בוצעה בהצלחה והילד מאושפז כעת במצב יציב ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז שניידר. במקביל, כבד מושתל בילדה בת 4 מדרום הארץ אשר סבלה מגידול בכבד וטופלה בחודשים האחרונים במחלקה האונקולוגית. שתי ההשתלות מוגדרות מצילות חיים.



החילוץ בנחל צאלים. צילום: יחידת החילוץ ערד
החילוץ בנחל צאלים. צילום: יחידת החילוץ ערד




"מעשה אצילי"



הרב יובל שרלו, ראש תחום האתיקה בארגון רבני צהר ויושב ראש הוועדה האתית המייעצת למרכז ההשתלות של משרד הבריאות הגיב להשתלת איבריו של עילי ניר: "קשה למצוא מעשה אצילי, אנושי, מוסרי והלכתי מצד משפחה בעת פטירת יקירה, מאשר לחשוב גם על הענקת חיים לאחרים. תנוחם המשפחה מן השמיים, ותהווה מורת דרך למשפחות אחרות שחס ושלום תקלענה לאותו מצב".



במהלך סוף השבוע נעשו מאמצים לייצב את מצבו של עילי אך הוא הלך והדרדר עד כדי מצב של פגיעה מוחית בלתי הפיכה. אתמול בשעות אחר הצהריים, לאחר שחלה החמרה נוספת במצבו, הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. ד"ר צחי לזר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בסורוקה, אמר כי "מאז שעילי הגיע אלינו התנהלה מלחמה לנסות להציל אותו. ניסינו לעשות הכל. הנזק קרה עם הנפילה, ואנחנו ניסינו להחזיר את הגלגל לאחור ונכשלנו. לא הצלחנו". עוד הוא הוסיף: "לא נתפס שאבא וילד מסיימים את חייהם בצורה כזו ומורה צריך להספיד את התלמיד שלו".