"אני כל כך מעריכה את האמא הזו, שנתנה חיים לבן לשלי ולעוד כמה ילדים", כך אמרה היום (שני) רבקה גרבלי, אמו של אלמוג בן ה-8, שבגופו הושתל ליבו של עילי ניר ז"ל, שנהרג באסון בנחל צאלים לאחר שנפל לתהום ואביו, עמרי ז"ל, ניסה להצילו, אל נהרג. גרבלי אמרה בראיון לחדשות 2, כי היא ובנה ישמחו לפגוש את שירי ניר, אמו של עילי. "הלב שלו תמיד יפעם בגופו של הבן שלי", אמרה. 



לדבריה, של גרבלי, היא הבינה מהר מאוד מאיפה הגיע הלב שהציל את בנה: "ישר הבנתי מאיפה זה מגיע. אני כל כך מעריכה את האימא הזאת שנתנה חיים לבן שלי ולעוד כמה ילדים. זה דבר בכלל לא קל לעשות, במיוחד בסיטואציה הזאת". אלמוג סבל ממחלת לב אשר גרמה לאי ספיקת לב ונזקק להשתלה דחופה להצלת חייו. ההשתלה בוצעה בהצלחה והילד מאושפז כעת במצב יציב ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז שניידר. 



"ההשתלה עברה ללא סיבוכים והתנהלה כתקנה", הסביר ד"ר גבי אמיר מנהל שירות ניתוחי לב ביילוד בבית החולים שניידר. "כרגע אלמוג בטיפול נמרץ במצב יציב. עדיין מורדם ומונשם". על הרגשות שמעורר הליך מהסוג הזה אומר אמיר כי "קשה להכיל את הטרגדיה הנוראית הזאת, משתדלים לא לחשוב על זה כי אם חושבים אי אפשר לעבוד. אי אפשר להכיל את הצער והאובדן. במהלך העבודה אי אפשר לחשוב על התורם". 



מלבד השתלת לבו של עילי בגופו של אלמוג, הושתלו היום איברים נוספים מגופו. ריאותיו הושתלו בבת 55, הכבד מושתל בבת 4 וכליה אחת הושתלה בילד בן 10.



הרב יובל שרלו, ראש תחום האתיקה בארגון רבני צהר ויושב ראש הוועדה האתית המייעצת למרכז ההשתלות של משרד הבריאות הגיב להשתלת איבריו של עילי ניר: "קשה למצוא מעשה אצילי, אנושי, מוסרי והלכתי מצד משפחה בעת פטירת יקירה, מאשר לחשוב גם על הענקת חיים לאחרים. תנוחם המשפחה מן השמיים, ותהווה מורת דרך למשפחות אחרות שחס ושלום תקלענה לאותו מצב".



היום הובאו עמרי ועילי למנוחת עולמים בבית העלמין בכפר ויתקין, כשלמעלה מ-1,000 בני משפחה, חברים ומכרים ליוו אותם בדרכם האחרונה. הם נטמנו זה לצד זה והאם שירי אמרה קדיש והוסיפה: "אני מודה לצוות של סורוקה. אין לי מספיק מילים להודות להם. פשוט נשמות טובות".