שופט בית משפט השלום בפתח תקווה עודד מורנו, האריך היום (שני) בארבעה ימים מעצרו של יחיאל פרץ, צעיר בן 21 מאלעד החשוד במעורבות ברצח אריאל ווסיי במהלך קטטה שנתגלעה בין מספר מעורבים בתום מסיבת שחרור שהתקיימה בלילה שבין חמישי לשישי שעבר בפתח תקווה.



השופט מורנו התיר לפרסם את שמו של החשוד וזאת לאור עברו הפלילי בתחום האלימות וכן העובדה שבעניינו מתגבשת לכאורה תשתית ראייתית. בית המשפט החליט לשחרר למעצר בית בן ארבעה ימים את החשוד השני העצור במסגרת אותה פרשה והשאיר על כנה את ההחלטה לאסור את פרסום שמו, אולם עיכב את ההחלטה לבקשת המשטרה שמתכוונת להגיש ערר על החלטת השחרור.



בדיון שהתקיים בבית המשפט טען פרקליטו של פרץ, עו"ד יוסי פריינטי, כי אין מקום להתיר את פרסום שמו שכן מדובר בחקירה בראשיתה וכי עלול להיגרם למרשו נזק בל יתואר. עו"ד אבי כהן, פרקליטו של החשוד השני ביקש להפריד בין עניינם של שני החשודים לנוכח העובדה שגם חקירת המשטרה מצאה כי יש הבדל ביניהם בכל הקשור למעורבות בפרשה.



השופט מורנו, החליט להתייחס לכל אחד מהחשודים בנפרד וקבע לאחר עיון בחומר החקירה כי "יש לבצע אבחנה בנוגע לשני החשודים בשלב זה, שכן המארג הראייתי בנוגע לכל אחד מהם הינו שונה".



עוד הוסיף השופט, כי "מעיון בתיק החקירה עולה כי קיים חשד סביר לביצוע העבירות על ידי החשודים ואולם מצאתי לנכון לאבחן ביניהם בשלב זה, שכן עוצמת החשד הסביר כנגד פרץ גבוהה בהרבה ומצדיקה הארכת מעצרו פעם נוספת... לא כך פני הדברים בעניינו של החשוד השני".



הוא דחה את טענת המשטרה לפיה בעניינו של החשוד השני חלה התפתחות מהותית וקבע כי "בית המשפט ביקש מנציג היחידה החוקרת להפנות אותו לראיית הזהב כנגד חשוד זה. בית המשפט הופנה למסמך אשר לדעתו אינו מהווה התפתחות חקירתית ואינם יכולים לחזק את החשד במסגרת הארכת מעצר שנייה".