גבר כבן 74 נמצא הבוקר (שלישי) כשהוא מוטל לא דופק מחוץ לרכבו ברחוב חלומי התעשייה במפרץ חיפה, לאחר שככל הנראה רכבו נתקע בשלולית מתחת לגשר. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהוזעק ביצע בו פעולות החייאה ופינה אותו כשהוא במצב קשה לבית החולים רמב"ם. הוא טופל כשחום גופו היה נמוך מאוד, ובסופו של דבר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. 



יש לציין כי נסיבות מותו אינן ברורות, ולפי ההערכה הראשונית מדובר באירוע על רקע לבבי. עם זאת, יש לציין כי עדיין לא נשללת האפשרות כי הוא נפטר לאחר שסבל מהיפותרמיה, אך רק נתיחה שלאחר המוות שתבוצע בהמשך תאפשר לקבוע את נסיבת המוות. 



הרכבים המוצפים נבדקו, אך האיש לא אותר בזמן



כבר בשעות הבוקר המוקדמות הודיעה אשתו על היעדרותו לאחר שהתברר לה כי הוא לא הגיע למקום עבודתו. המשטרה פתחה בחיפושים אחריו ועל פי דיווחים שהגיעו למוקד על שקיעתם של שלושה כלי רכב במנהרה שבמפרץ חיפה, הוחלט לבדוק את הרכבים ולרוע המזל איש לא התגלה ברכבים הללו. רק מאוחר יותר התברר כי הנעדר שכב במושב האחורי של הרכב ולכן לא אותר תחילה. הנעדר התגלה זמן די ארוך לאחר שכוחות ההצלה העירוניים שאבו את המים במנהרה ומהמכוניות.



ההערכה הראשונית מדברת על כך שהאיש לא נקלע למצוקה בגלל הטביעה אלא בגלל אירוע רפואי אחר, ולא כתוצאה מהיפותרמיה. יחד עם זאת, ציינו היום בבית החולים רמב"ם כי המצב הגופני אליו נקלע האיש גרם לכך בין היתר שהשהייה במים תוביל לירידה תלולה ודרמטית בחום גופו. דבר זה אולי, על פי הערכות, האיץ את ההידרדרות במצבו הרפואי.



ברק רטנר, פרמדיק מד"א שטיפל בחולה סיפר כי הוא נמצא כשהוא ללא דופק ונשימה: "ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות ובמקביל לפעולות חימום הגוף והעברנו אותו לבית החולים כשמצבו קריטי ונשקפת סכנה לחייו".



לירן קריספין מתנדב איחוד הצלה שנכח במקום סיפר: "ראיתי נהג רכב שעדיין לכוד ברכבו ששקע בבוץ ללא הכרה וללא דופק ונשימה. התחלתי בביצוע של פעולות החייאה מתקדמות תוך כדי שביקשתי מהמוקד לעדכן את כלל הכוחות כי ישנו נפגע יחיד ללא הכרה וצריך סיוע של מתנדבים נוספים. נסיבות ואופי האירוע בבדיקה".

 


 
בכל חורף: אותן הצפות מתחת לגשר התת-קרקעי
 
 
המעבר התת-קרקעי הזה, מתחת לפסי הרכבת, מוצף בכל אירוע דומה כבר שנים, ובכל מערכת גשם משמעותית מתרחשים שם אירועים שרק בנס נגרמים מבלי שיירשם אסון. הבוקר, הוחלט אחרי האירוע הטרגי, לסגור את המעבר ורק בשעות הצהריים הוא נפתח שוב לתנועה אך אמור להיסגר בשש בערב בשל ההחמרה הצפויה במזג האוויר. 


במקרה נוסף שהרחש הבוקר, נקבע מותו של בן 42 שנמצא גם הוא בנסיבות שאינן ידועות, ללא הכרה בחדר מדרגות בבניין מגורים ברחוב חובבי ציון בפתח תקווה. פרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותו.
בעקבות הגשמים העזים אירעו משעות הבוקר מספר תאונות דרכים, בהן נפצעו מספר בני אדם. בתאונת שרשרת שאירעה בין שלושה רכבים בכביש 90 סמוך לצומת ראש פינה, נפצעו 11 בני אדם. בין הפצועים בתאונה, אישה כבת 47 שנפגעה קשה ועשרה נוספים במצב קל. כל הפצועים פונו לבית החולים זיו בצפת. בתאונה נוספת שאירעה בכביש 899 סמוך לשלומי, נפצעה אישה כבת 60 באורח בינוני. היא פונתה כשהיא סובלת מחבלות בגפיים לבית החולים נהריה. 

תאונת שרשרת בכביש 90, בסמוך לראש פינה. צילום: תיעוד מבצעי מד"א