בעקבות מותו המצער של ד"ר עמרי ניר ז"ל, שנהרג יחד עם בנו, עילי, בתאונה קשה בנחל צאלים ביום שישי האחרון, החליטו שתיים מתלמידותיו, מעין פלס ורות שפיר, להכין למשפחתו חוברת זיכרון מסיפורי הסטודנטים אותם לימד. כזכור, עמרי נהרג במקום, לאחר שספג מכה אנושה, תוך שניסה למנוע את הפגיעה בבנו, שנפצע בתחילה באורח קשה. 



פלס ושפיר למדו אצלו לתואר הראשון שלהן, במחלקה למזרח תיכון באוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע. השתיים העלו פוסט בפייסבוק שמיד זכה למאות שיתופים והופץ בקבוצות שונות, בו כתבו כי הן מחפשות סטודנטים שלמדו אצל ד"ר ניר, כדי שגם הם יוכלו לשתף את הזיכרונות שלהם ממנו.



"עמרי היה מרצה מיוחד במינו ונגע בלב של רבים מאיתנו בדרכו המיוחדת. ברצוננו להכין למשפחה שלו חוברת שתרכז את הסיפורים והחוויות האישיות שלנו איתו כמרצה או אפילו מכתבי הערכה מאיתנו הסטודנטים על מנת שהמורשת האנושית שהותיר אחריו תישאר ותעבור למשפחתו. את החוברת הזו בתקווה נערוך ונביא למשפחתו בתום איסוף הסיפורים", נכתב בפוסט.



 


"מישהו שלא רואים כל יום"

בשיחה עם "מעריב", סיפרה פלס כי כששמעה על מותו הייתה מזועזעת. "אהבנו אותו והתחלנו לדבר עליו, כל החבר'ה מהלימודים. זה לא מרצה שאתה מגיע לשיעור שלו ומתעפץ. הוא היה נורא מיוחד ואהבתי אותו. בסמינר שלי על לבנון לא מצאתי חומר, ולמרות שהוא לא היה בקורס של עמרי, שלחתי לו הודעה אם הוא יוכל לעזור לי למרות שידעתי שאסור לו. הוא ענה לי שהוא מתנצל ושאסור לו לעזור לי, אבל בתחתית ההודעה הוא שלח לי חומרים. הערכתי את זה".

"אני חושבת שהוא אהב לבוא ללמד וזה לא משהו שאתה רואה כל יום, באוניברסיטה אף אחד לא יודע איך קוראים לך", הוסיפה פלס ואמרה כי "הילדים שלו קטנים ובא לנו שיישאר משהו ממי שהוא היה, מה שהוא הביא איתו. הרבה מהחברים הרגישו שברמה האנושית הוא היה מישהו שאתה לא רואה כל יום באוניברסיטה ובא לי להעביר את זה הלאה. אני לא יודעת איך המשפחה תקבל את זה, אבל אני מקווה שהילדים שלו יסתכלו על זה עוד כמה שנים ויבינו שהוא היה אדם שהרבה מאוד אנשים אהבו ושהשאיר חותם בכל אוניברסיטה או בית ספר בהם לימד".


את הסיפורים ניתן לשלוח לכתובת המייל: [email protected]