לאחר כמויות גשמים גדולות שירדו בעיקר בצפון, המערכת הגשומה והסוערת צפויה להתפשט הלילה (שלישי) גם לאזור המרכז ותדרים עד הנגב כשמשבי הרוחות יחלו להתחזק. בחיפה המשטרה לא לוקחת סיכונים בעקבות מותו של יוסף קלינסקי לאחר שרכבו הוצף ז"ל בחיפה. כבישים רבים נסגרו בעקבות ההצפות כשבדרך בר יהודה בנשר המעבר אפשרי לאוטובוסים ומשאיות והרחוב נחסם מצומת השלום עד לכיוון הצ"ק פוסט עקב הצפות. עומסי תנועה רבים מצויים גם בדרך רופין ובקריית ביאליק ייחסם לתנועה רחוב קק"ל עד לשעות הבוקר.



החזאית התורנית בשירות המטאורולוגי בבית דגן, אנה פבלוב, מסרה כי "על פי התחזית משבי הרוחות עלולים להגיע למהירות של 100-90 קמ"ש וגובה הגלים בים התיכון יגיע לגובה של תשעה עד עשרה מטרים. מחר הטמפרטורות יירדו ובחרמון צפוי לרדת שלג כבד". בשירות המטאורולוגי ציינו עוד שגם צפוי שלג קל יותר בפסגות ברמת הגולן וייתכן שגם בפסגות בהרי הגליל.



לנוכח הגשמים החזקים שיהיו מלווים בסופות רעמים ושצפויים לרדת לפרקים, מזהירים החזאים מפני סכנת הצפות במקומות המועדים. המערכת הסוערת תתחיל להיחלש מיום חמישי בשעות הצהריים, כאשר הגשמים ייחלשו בהדרגה ובהמשך גם הרוחות המערביות החזקות.



כמות המשקעים הגבוהה ביותר במהלך שעות הלילה והיום נמדדה באזור הצפון. בעין כרמל נמדדו 67 מ"מ, בעין השופט - 66 מ"מ, בזכרון יעקב - 60 מ"מ, בדיר חנא - 48 מ"מ, בחיפה - 48 מ"מ, בנצרת - 34 מ"מ ובכנרת 30 מ"מ. כמו כן, באזור בית שמש ירדו כ-20 מ"מ ובתל אביב ירדו רק כחמישה מ"מ, אבל הצפי הוא שממחר כמויות גבוהות של משקעים יירדו גם באזור המרכז.



כביש החוף הוצף. צילום: אורית זית
כביש החוף הוצף. צילום: אורית זית



בשירותי החירום ובחברת החשמל הושלמה ההיערכות לקראת הסופה. ההתמודדות בהצפות החלה כבר באזור הצפון וכעת נערכים לאפשרויות של הצפות גם באזורים נוספים וכן לתקלות ברשת החשמל בשל הרוחות החזקות וחסימות כבישים ומדרכות בשל נפילות עצים וחפצים. בתוך כך, בשל תנאי מזג האוויר הקשים וסערת הרוחות הצפויה קוראת החברה הממשלתית להגנת מצוקי הים התיכון לציבור להתרחק באופן מיידי ולהימנע מביקור במצוקים שלאורך חופי ישראל. 



על פי התראת השירות המטאורולוגי צפויים במהלך הימים הקרובים גלים גבוהים בים שעלולים להגיע לגובה של 6 מטרים. לכן, במקומות המועדים לאורך החופים קיימת סכנה מעמידה בסביבות המצוקים והחברה קוראת לציבור הרחב להתרחק מהם. בחברה הזהירו עוד כי גלי ים גבוהים במיוחד עלולים להביא להתמוטטות מצוקים ובכך לסכן את הציבור הנמצא בסביבתם. מנכ"ל החברה, יעקב בכר, התריע כי "העניין כרוך בסכנת חיים" והבהיר: "גם לאחר תום הסערה, אני קורא לציבור שלא להגיע למצוקים בעקבות הפריכות שנוצרה בהם כתוצאה מהגלים הגבוהים ועלולה לגרום למפולות של סלעים, אבנים וחול".



בשעות הצהריים החלו הנחלים באגן ההיקוות של הכנרת להתעורר, נחלים אשר לא זרמו בשנתיים האחרונות: נחל עיון, עמוד, צלמון וחצור. כמו כן, הנחלים הגדולים: שניר, חרמון ונהר בירדן עדיין לא זורמים בחוזקה, אבל ברשות המים צופים גאות בנחלים אלה החל משעות הלילה. מפלס הכנרת עלה בשעות האחרונות בעוד ס"מ וסך הכל השלים עלייה של 2 ס"מ משעות הבוקר לרום של 213.75- ולמרות הגשמים המשמחים את כולנו, יש להדגיש כי עדיין, חסרים לכנרת מלאה עוד 4.95 מטר. ביממה הקרובה צפוי המפלס להוסיף ולעלות.



רכבו של קלינסקי ששקע במים. צילום: דוברות כבאות והצלה
רכבו של קלינסקי ששקע במים. צילום: דוברות כבאות והצלה



מזג האוויר צפוי הסוער שהחל היום צפוי להתעצם ולהתפשט לכל חלקי הארץ. בעקבות הגשמים העזים אירעו מספר תאונות דרכים, ביניהן התאונה בה נהרג יוסף קלינסקי (74) ז"ל לאחר שנקלע לקטע כביש שהוצף ברחוב חלוצי התעשייה במפרץ. בנוסף, בתאונת שרשרת שאירעה בין שלושה רכבים בכביש 90 סמוך לצומת ראש פינה, נפצעו 11 בני אדם. בין הפצועים בתאונה: אישה בת 47 שנפגעה קשה ועשרה נוספים במצב קל. כל הפצועים פונו לבית החולים זיו בצפת. בתאונה נוספת שאירעה בכביש 899 סמוך לשלומי נפצעה אישה בת 60 באורח בינוני. היא פונתה כשהיא סובלת מחבלות בגפיים לבית החולים נהריה.