טרגדיה בירושלים: בעין כרם נפטרה יולדת בת 35, תושבת אבו גוש כתוצאה מתסחיף מי שפיר. מדובר באירוע נדיר אשר שכיחותו אחת ל-40,000 לידות, המתאפיין בקריסה פתאומית של תפקוד הלב עד להפסקת פעילותו, אי תפקוד הריאות ופגיעה קשה במערכת קרישת הדם המלווה בדמם רב וחשוב מכל - אין למצב זה כל סימן מקדים או דרך למניעתו. סיכויי התמותה במקרים המשלבים את המאפיינים הללו ובנוסף דום לב הינם מעל 90%.



היולדת הגיעה ללידה עם היפרדות שילייה והובהלה לניתוח קיסרי דחוף, בו ניצלו חיי התינוקת. מיד לאחר הניתוח פיתחה דום לב וקריסת מערכות, מה שאופייני לתסחיף מי שפיר מאסיבי לריאות. הצוותים החלו מייד בפעולת החייאת היולדת. צוות הדסה כולו נלחם על חייה של היולדת במשך יותר מ-24 שעות אך ללא הצלחה, ומותה נקבע הערב. הודעה נמסרה כמקובל למשרד הבריאות. 



יש לציין כי "בישראל יש תמותה מאוד נמוכה בשנה, מקרים בודדים בשנה בלבד של יולדות שנפטרות אחרי ניתוח קיסרי, מדובר על אחוז אפסי. בכלל תמותה לאחר לידה במדינת ישראל היא אירוע נדיר", כך סיפר בעבר ל"מעריב" פרופסור ירון רבינוביץ', מנהל מחלקת נשים ויולדות ומ"מ אגף נשים ויולדות בבית חולים שיבא. לדבריו, "5-10 נשים נפטרות בשנה בעקבות לידה מתוך כ-170,000 לידות. כך בשנת 2010 נפטרו 7 נשים לכל אוכלוסייה של מאה אלף לאחר לידה בישראל. הסיכוי למות לאחר ניתוח קיסרי גבוה מאשר מוות לאחר לידה רגילה, מכמה סיבות. האחת היא שניתוח קיסרי במתבצע מראש בנשים עם סיבוכים יותר משמעותים גדולים ועם סיכון בריאותי יותר גבוה. בנוסף, וניתוח בניתוח קיסרי עלולים לפגוע ברחם ובאברים אחרים שיכולים לדמם ולגרום לסיבוך שעלול לגרום למוות. לכן, הסיבות העיקריות למוות היא הינן דימומים, זיהומים ותופעות נדירות יותר, כפי שכנראה קרה בהדסה של תסחיף מי שפיר".