לאחר פרסום שמו והטענות כי הטריד מינית לכאורה מספר נשים, מקורביו של חבר הכנסת ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) מציינים כי הוא לא מתכוון לסיים את תפקידו או לקחת הפסקה מהחיים הפוליטיים. מקורביו של חבר הכנסת התייחסו הבוקר (חמישי) לקריאות של גורמים פוליטים לסולמינסקי לפרוש, ביניהם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ומסרו בשיחה עם מעריב אונליין: "ח"כ סלומינסקי לא יתפטר ולא פרש משום תפקיד. הוא ממשיך לטעון לחפותו".



"תמוה עד מאוד כיצד הפך את עצמו הרב שמואל אליהו לשופט ולתליין כאחד", ציינו מקורביו וסיפרו: "אתמול נפגש סלומניסקי עם הרב אליהו והרב איתן אייזמן. הם העלו בפניו את הטענות ודיווחו לו כי כתבת רדיו מתכוונת להעלות לכאורה קלטת של אחת המתלוננות. ח"כ סלומניסקי דחה בתוקף את הטענות נגדו והכחיש כי ביצע עבירות מיניות, אולם לאור בקשת הרב אליהו הוא כתב הודעה שבה ציין כי אם מי מהנשים נפגעו מיחסו החם, הוא מתנצל בפניה".



"ידוע ביחס החם". ח"כ ניסן סלומינסקי. צילום:יונתן זינדל, פלאש 90



"לא היה מוכן להודות בדבר מלבד היחס החם"



המקורבים ביקשו לציין כי הוא לא מתכוון לסיים את תפקידו: "צריך להבין שהח"כ מוכר בחמימות שלו לכל האנשים, גברים ונשים כאחד. הוא מחבק כמעט את כולם ובזה בלבד הוא היה מוכן להודות. לא היתה בזה שום התחייבות מצידו לפרוש מתפקיד כזה או אחר או מוועדה כזאת או אחרת".



"בשעות הערב הוא כבר שלח הודעת וואטסאפ אישית לרב אליהו עם הנוסח שבכוונתו לפרסם ושמע ממנו כי ההודעה איננה מספקת. הוא ביקש זמן לבחון את הדברים, כשהוא ממשיך ודבק בגרסתו כי לא יהיה מוכן להתנצל מעבר לכך וכי לא היה במעשיו שום כוונה של מיניות או עבירה פלילית. לתדהמתו, הוא קיבל את הפרסום הבוקר עם הטענות הקשות. סלומינסקי לא יתפטר ולא פרש משום תפקיד. הוא ממשיך לטעון בחפותו", הוסיפו.



כאמור, מוקדם יותר במהלך הבוקר התייחס יו"ר הכנסת אדלשטיין לטענות שהופנו כלפי סלומינסקי, ואמר בראיון בגל"צ: "אני חושב שבנסיבות שנוצרו, הייתי קורא לו לברר את הסוגיות הללו מחוץ לכותלי הכנסת, להשעות את עצמו או להתפטר? הוא יחליט. אחרי שתוכח חפותו הוא יוכל לחזור". עוד הוסיף יו"ר הכנסת: "אני קורא לו לעשות את הבירור הזה לא מתוך הבניין, לא כחבר כנסת. את הדרכים לעשות את זה אפשר להגדיר בצורות שונות, ואם הוא חף מפשע יוכל לחזור ולא ישב בבית". כמו כן הדגיש: "אני מאמין בחפותו של כל אדם עד שיוכח אחרת בבית המשפט".



יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וח"כ ניסן סלומינסקי. צילום: יצחק הררי, פלאש 90



יו"ר סיעת הבית היהודי: "עליו להשעות עצמו"



גם יו"ר סיעת הבית היהודי, חברת הכנסת שולי מועלם רפאלי, קראה לח"כ ניסן סלומינסקי לקחת אחריות על מעשיו ולהשעות עצמו מפעילות. לדבריה, "אין מנוס מכך שניסן סלומינסקי ישעה עצמו מפעילות בכנסת כדי שיעשה בירור. בעיני אין מקום למטרידים בהנהגה הציבורית".



חברות הכנסת זהבה גלאון, מיכל רוזין ותמר זנדברג, מסרו בעקבות פרסום שמו של חבר הכנסת: "סלומינסקי התבלבל - פגיעה בנשים אינה שירות הציבור. עברו הציבורי לא מנקה אותו מעדויות של נשים בהן הוא פגע לכאורה בכנסת ומחוצה לה. אנחנו קוראות לחבר הכנסת לנפץ את חומת ההכחשה, לקחת אחריות של מעשיו ולהתפטר מהכנסת בהקדם. אם לא יפעל כך, על יו"ר מפלגתו, שר החינוך, לעמוד לצד הנשים ולהצטרף לקריאתנו הברורה. ראוי כי כל סיעות הבית, הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה, יצטרפו גם הן לקריאתנו ויבהירו כי בית הנבחרים אינו בית מחסה לעברייני מין לכאורה".



סלומינסקי: "התנהלתי בצורה לבבית"

מטעמו של ח"כ סלומינסקי נמסר בתגובה הבוקר כי "חבר הכנסת סלומינסקי מעולם לא הטריד נשים. מהפגישה עם הרבנים הבין שיתכן שהתנהלותו הלבבית הידועה כלפי כל אדם באשר הוא - התפרשה לעתים באופן אחר, ועל כך הוא מצר. ח"כ סלומינסקי משרת את הציבור כ-40 שנה, כולל בכנסת, וימשיך לעשות זאת". 



הפרשה נחשפה בפוסט שכתבה פעילת הבית היהודי, חגית מוריה גיבור. היא קראה לנשים שנפגעו על ידי סלומינסקי לפנות אליה, במטרה שאחת מהן תגיש תלונה למשטרה. לטענתה, המקרה הראשון של הטרדה מינית אירע לפני 18 שנים ואחריה היו נשים נוספות שנפגעו מהתנהגותו המטרידה והברוטלית של חבר הכנסת. היא החזיקה בידיה ארבע תלונות מנשים, חלקן מעדויות שמיעה, ועם החומר שבידיה פנתה לרבנים במטרה שאלו יובילו את חבר הכנסת לפרוש מתפקידו בחיים הציבוריים. 



הפוסט של חגית מוריה גיבור שבו נחשפה הפרשה