תאונת דרכים קשה אירעה הלילה (שישי) בין שישה כלי רכב בכביש 6, סמוך למחלף קרית גת לכיוון צפון, באזור כפר מנחם. התאונה אירעה כאשר אחד הרכבים התהפך לתעלה בצד הדרך. לאחר חילוץ ופעולות החייאה בשטח, נאלצו כוחות ההצלה לקבוע את מותה של אישה כבת 30. תשעה בני אדם נפצעו באורח בינוני עד קשה. בין הנפגעים ילדים בני שלוש, חמש ושבע. צוות טיפול נמרץ, מסוק מד"א ושני מסוקי צה"ל הוזנקו למקום ופינו את הפצועים לבתי החולים 'סורוקה', 'תל השומר' ו'קפלן'.



משה ויצמן, מתנדב איחוד הצלה, שהגיע לזירה סיפר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בזירה קשה של תאונה עם מעורבות שמונה כלי רכב, מתוכם שני כלי רכב שנפלו לתעלה בצד הדרך. ביקשתי מהמוקד להזעיק כוחות כיבוי וסיוע של מתנדבים נוספים עקב אופי התאונה וכמות נפגעים שהיו פזורים במרחק רב ובכמה זירות".



"תאונה לא שגרתית"


טפסר יגאל זוהר סיפר: "מדובר בתאונה קשה מאוד בין מספר רב של כלי רכב, שבחלקם מספר לכודים אשר צוותי הכיבוי פעלו לחילוצם, רכב עם לכודה בתעלה, מעורבות של מספר רב של פצועים ביניהם ילדים ותינוקות. אין ספק שהזירה קשה מאוד. הרמנו במקום אמצעי תאורה רבים על מנת להתגבר על החשיכה וסייענו גם בפינוי הפצועים".



אמבולנס, ארכיון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
אמבולנס, ארכיון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



יענקי שמרלר, מתנדב 'צוות הצלה', שטיפל באירוע הוסיף: "הגעתי לטפל בזירה קשה, בה נמצאו ארבעה כלי רכב במרחק ניכר האחד מהשני, שהיו מעורבים בתאונה. יחד עם צוותי מד"א הענקנו סיוע רפואי למספר נפגעים, חלקם במצב קשה ולא יציב שסבלו מפגיעות רב מערכתיות. מדובר בתאונה לא שגרתית, במשך דקות ארוכות סרקו הצוותים אחר נפגעים או לכודים ברכבים וכן בתעלה שבצד הכביש. לאחר הטיפול הרפואי הראשוני, החלו אמבולנסים ומסוק צה"לי לפנות את הנפגעים לבתי החולים".



בוחני תאונות הדרכים של משטרת ישראל הגיעו למקום והחלו בחקירת נסיבות התאונה. כביש 6 לכיוון צפון נחסם ממחלף קריית גת.