פעוטה בת ארבעה חודשים מבני ברק נפטרה לאחר ששהתה אצל מטפלת במהלך הלילה (ראשון) ונמצאה ללא הכרה ודופק בשעות הבוקר. על פי הדיווח, הפעוטה, ששהתה אצל מטפלת ברחוב יהודה הנשיא בבני ברק, נמצאה במהלך הבוקר על ידי אביה כשהיא לא נושמת וללא דופק. האב והמטפלת קראו מיד לצוותי טיפול נמרץ, שפינו את התינוקת לבית החולים תל השומר, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות המקרה.



שלומי בדיחי, מתנדב איחוד הצלה שהגיע ראשון למקום סיפר ל"מעריב-אונליין": "הגענו למקום אני וצוות אמבולנס ומצאנו תינוקת כבת ארבעה חודשים ללא דופק וללא נשימה. התחלנו בפעולות החייאה עד להגעת צוות טיפול נמרץ שפינה את התינוקת לתל השומר, אך שם נקבע מותה".



לדבריו, "זה קרה אצל המטפלת בבית. האבא הגיע למקום לאסוף את התינוקת ואז ראו שהיא ללא דופק ונשימה. האבא הגיע למקום וזיהה ראשון את הבעיה. אני אבא לילדים, דבר ראשון שאני אעשה כשאגיע הביתה אני אחבק את הילדים ואני מקווה שמראה הקשה שהייתי עד לה היום יעבור מהר".



יוני צדוק מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה סיפר: "הייתי ברחוב סמוך ושכשהגעתי למקום, הפעוטה הייתה ללא הכרה וללא דופק ונשימה לאחר שלא התעוררה משנתה אצל המטפלת. יחד עם צוות אמבולנס של איחוד הצלה ביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות כשמצבה מוגדר אנוש".



תינוק מרמלה טולטל - ייתכן ונגרם לו נזק מוחי בלתי הפיך



במקרה נפרד שאירע לפני כחודש ברמלה, תינוק בן חמישה חודשים הובא לבית החולים "אסף הרופא", כשהוא סובל מדימום בעיניו, ועל פי החשד טולטל על ידי הוריו. זוג ההורים, בני 24 ו-25 הובאו ביום שישי האחרון להארכת מעצר, שם הוארך מעצרם עד ליום שני. במהלך הדיון הבהירו ההורים באמצעות פרקליטם כי יגישו ערר על ההחלטה למחוזי. ההורים חשודים בתקיפה בידי אחראי בנסיבות מחמירות, גרימת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות והתעללות בקטין חסר ישע.



על פי ממצאי חוות הדעת הרפואית שהועברה במקרה התיכון ברמלה, עלה חשד כי התינוק עבר טלטול אלים שגרם לו דימום תוך מוחי עם אפשרות לנזק בלתי הפיך. התינוק מאושפז כעת במצב קשה בבית החולים.