פותחים את הלב: מיזם התרומות "הסורים על הגדרות" למען ילדים שהם קורבנות של מלחמת האזרחים בסוריה הכפיל בתוך פחות מיממה את הסכום שנאסף מאזרחי ישראל עד אז. ממוצאי שבת ועד אמש, בעקבות חשיפת המיזם, זינק הסכום שנאסף מ־200 אלף שקל ל־500 אלף שקל, ויוזמי פרויקט מימון ההמונים מעריכים כי בקצב הנוכחי הסכום יוכפל שוב עד היום.



בליל חמישי האחרון, בשעה 22:30, העלו לרשת האינטרנט הפעילים החברתיים הישראלים יואב בקשי ייבין, שיבי פרומן ויטבת פייראיזן־וייל, בשיתוף ארגון IFA (Israel Flying Aid)i, קמפיין מימון המונים ראשון מסוגו באתר mimoona - התגייסות למען הקורבנות הילדים במלחמת האזרחים של סוריה, המתחוללת כבר קרוב לשש שנים. מלחמה זו הגיעה לשיא חדש של אסון הומניטרי בחודש האחרון, בעת הקרב העיקש מצד צבא משטרו של בשאר אסד לכיבוש העיר חלב מידי המורדים - קרב שבו הצבא הסורי לא בחל בפשעים נגד האנושות והפגיז ללא הרף וללא הבחנה את תושביה העניים ביותר של העיר, שלא הצליחו להימלט ממנה.



לדברי יוזמי הפרויקט, מטרתו היא לאסוף ולהעביר מוצרי חירום לילדים נפגעי המלחמה בסוריה. את הפרויקט מובילים כאמור, אזרחים פרטיים שהחליטו לשלב כוחות עם IFA, ארגון ישראלי המספק עזרה ראשונה מצילת חיים לניצולי אסונות טבע וסכסוכים אלימים בחלק מהמקומות המסוכנים ביותר בעולם על מנת להקל את סבלם של מאות אלפי הילדים בסוריה.






"מ־2011 מתרחשת בסוריה מלחמה עקובה מדם", הסבירו יוזמי הפרויקט ההומניטרי. "מאות אלפים של גברים, נשים וילדים שחייהם נגדעו באכזריות ועוד מיליוני פליטים שאין להם מקום בעולם. זה קורה ממש כאן, מעבר לגבול שלנו. מאות אלפי ילדים אבודים, יתומים, תלושים שעולמם חרב עליהם והם רק מנסים לשרוד את החורף הקרוב. ביקשנו לאפשר דרך פעולה לכל ישראלי וישראלית שמרגישים שהם לא מסוגלים יותר לשתוק ולא לעשות כלום אל מול הזוועות המתחוללות מעבר לגבול שלנו".




"כילד גדלתי עם השאלה 'איפה היה העולם בשואה?'"



לדבריהם, המיזם יפעל בשלב הראשון בשיטת איסוף תרומות ורכישת מוצרי חירום. פעיליו ירכשו מזון, תרופות וציוד לחורף וידאגו להעבירם ישירות לריכוזי הנמלטים מאזורי הקרבות במדינות שכנות כמו ירדן או טורקיה. הפעילים מדגישים כי לא מדובר בכסף אלא בציוד שיירכש ויועבר ישירות לפליטים, והם גם מתכננים פעולות נוספות בהמשך המיזם, מעבר לגיוס התרומות.



יואב בקשי ייבין: "כילד ישראלי גדלתי עם השאלה 'איפה היה העולם בשואה?'. אין עם שיודע טוב מאיתנו כמה האדישות היא קטלנית. את הפרויקט יזמנו כדי לאפשר פעולה לכל אזרח המעוניין שלא לעמוד מנגד. העולם מתעלם מהאסון בסוריה ועומד מנגד, אבל אני כישראלי, כיהודי וכשכן קרוב לא מסוגל".



עמיתתו שיבי פרומן הוסיפה כי "הבחירה הייתה להוציא את הילדים מהמשוואה הזאת. ילדים זה ילדים והם ראויים לכל סיוע, ולא משנה כמה מורכב המצב במדינה השסועה שבה הם חיים".



אמש סיפרו יוזמי הפרויקט בהתרגשות עד כמה הם הופתעו מהנכונות של האזרחים הישראלים לתרום. בהודעה שפירסמו ברשת הם כתבו: "חברים ותומכים. שברנו את כל הכללים של קמפיין גיוס המונים. בלעדיכם זה לא היה קורה. כשיצאנו לדרך אמרו לנו שהמטרה שלנו שאפתנית מדי, שהסיכוי שנצליח קלוש. אבל הראיתם לנו ולכל העולם שהלב של הישראלים במקום הנכון. שאנחנו לא מוכנים לשתוק ולעצום עיניים כשחורבן מתחולל מעבר לגבולנו. אנחנו ממשיכים בכל הכוח - וזקוקים לכם".



לתרומה לקמפיין "הסורים על הגדרות" היכנסו ללינק