נהג שניסה לברוח משוטרים, נעצר ונכשל בבדיקת הינשוף לבדיקת אלכוהול. עורך דינו, ראובן מלאך, מומחה בדיני תעבורה, חשף ליקויים בעבודת המשטרה והוביל לביטול כתב האישום. בשיחה עם גבי גזית ב-103FM סיפר: "אני נגד שאדם ישתה וינהג כל עוד זה לא הלקוח שלי. היה לו 'על תנאי' מתיק קודם בעבירה דומה ואם הוא יורשע הוא ילך לכלא לשבעה שמונה חודשים ללא אפשרות לעבודות שירות. הוא הואשם ששתה אלכוהול ונהג, אבל הם (השוטרים) תקפו אותו. הוא ברח והתחיל להסתובב על כביש החוף".







"זה קרה בכניסה לחיפה", פירט עו"ד מלאך, "באמצע הכביש, על אי תנועה, עשו לו 'בדיקת מאפיינים'. ללכת על קו ישר, לעמוד על רגל אחת, להצביע על האף, כאינדיקציה ראשונית. אחר כך בדקו אותו בנשיפון לראות אם יש סימן לאלכוהול או סמים ואחר כך באה בדיקת הינשוף עצמה. אבל מי עושה בדיקת מאפיינים על אי תנועה. הרי הסיעו אותו לתחנת חיפה, אז למה לא שם, כמה דקות נסיעה בלבד ממקום המעצר?"



"לכן התנהל הליך ההוכחות במהלכו חקרתי את השוטרים והתשובות שלהם היו לא טובות", הדגיש עורך הדין. "הם טענו לשימוש בכוח סביר, מה זה 'כוח סביר'? אגרוף לפנים? לחנוק אותו מאחור? השוטר לא ידע להגיד כי הוא לא כתב את זה בדו"ח. ואז הגיע להיחקר מפעיל הינשוף, שאמור להיות מומחה ואני שואל אותו שאלות על תפעול הינשוף עצמו והוא עונה לי שאין לו מושג כי הוא חדש בדברים האלה, וזה מספיק. המשטרה והתביעה הציעו לשנות כתב האישום ואני דרשתי זיכוי, כי זה מה שמגיע ללקוח. כתב האישום בוטל. בפלילים, כשהעבודה לא נעשית בצורה מקצועית, אנשים יוצאים לחופשי. יש תיקים בהם נמצאות טעויות ברישום, דברים לא סבירים, וזה בסך הכל תיק תעבורה. אפשר להילחם גם בעבירות מהירות ובכל תחום".