צריכה של פטריות שיטאקי, הנחשבות כבעלות סגולות בריאותיות, עלולה לגרום לפריחה, לחום, לשלשולים ולבעיות בבליעה. כך עולה מסיפורה של אישה כבת 40, המתגוררת באזור המרכז, שהגיעה לאחרונה למרפאת עור של מכבי שירותי בריאות כשהיא סובלת מתפרחת מגרדת ומציקה, לאחר שצרכה פטריות שיטאקי.

לדברי ד”ר רון יניב, מומחה עור ומין, שטיפל באישה: “התפרחת נראתה כהצלפות שוט קטנות. בעבר תוארה התופעה רק בסין וביפן, אך עם התפשטות המזון בעולם, נדדה והגיעה גם למערב ולישראל. התפרחת מופיעה בתוך 12 שעות ועד חמישה ימים לאחר אכילת פטריית השיטאקי. משערים שהאלרגיה נגרמת כתגובה לחומר לנטינאן, המופק מאכילת פטריות שיטאקי לא מבושלות או שלא בושלו מספיק. התפרחת נמשכת בין שלושה ימים לשלושה שבועות”. 
ד”ר יניב מוסיף ומזהיר: “כדי להימנע מהתופעה, יש להקפיד לבשל היטב את פטריות השיטאקי, משום שהחומר לנטינאן מתפרק בבישול בטמפרטורה גבוהה. במקרה של תפרחת בשל אכילת הפטרייה, יש לעבור טיפול סימפטומטי לתופעות האלרגיה - משחות סטרואידליות, כדורי אנטיהיסטמיניקה ובמקרה הצורך אף פרדניזון (סטרואידים). אומנם התופעה מטרידה, אך חולפת עם הזמן.

לפטריות שיטאקי סגולות רפואיות והן נמכרות היום בכל השווקים בישראל בצורתן הטרייה או היבשה. הן נחשבות בריאות בזכות  אחוז גבוה של חלבונים, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים חיוניים. בין הסגולות המיוחסות להן: הורדת לחץ הדם, טיפול בבעיות נשימה, חיזוק מערכת הנשימה והגברת הליבידו.