ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) התייצב ביחידה להב 443 היום (שלישי) לחקירה על החשד להברחת טלפון סלולריים לאסירים ביטחוניים בבית הסוהר. גטאס טען הערב כי הוא השיב על כל שאלות החוקרים. הוא טען כי הוא לא עבר כל עבירה הקשורה לביטחון המדינה או אזרחיה כפי שנטען וכי מעולם לא הייתה לו כוונה לעשות כן.

"ביקוריי אצל האסירים הם במסגרת פעילות הומניטארית ומוסרית בסוגיית האסירים לה אני מחויב ממניעים מוסריים צודקים, סוגיית האסירים היא סוגיה כאובה וקשה מנשוא, האסירים סובלים מתנאים קשים וטיפול בנושא זה הוא במסגרת תפקידי הציבורי והפרלמנטרי ואני מטפל בו באחריות. אין לי מה להסתיר, אנחנו נכנסים ויוצאים מחקירות אלה בראש מורם", אמר. גטאס לא אמר מפורשות אם הודה בפני המשטרה כי אכן הבריח את הטלפונים. 
כזכור, ח"כ גטאס הגיע לחקירה לאחר יום בו המשטרה טענה כי לא הצליחה ליצור אתו קשר. עקב חשש שיימלט מישראל, הוציאה נגדו המשטרה צו איסור יציאה מהארץ. החקירה החלה לאחר שהגיע לשב"ס מודיעין כי גטאס העביר טלפונים סלולריים לאסירים בטחוניים "איכותיים" כאשר ביקר אותם בבתי כליאה. 

הפרסום אודות ח"כ גטאס עורר תגובות סוערות במערכת הפוליטית. ראש הממשלה נתניהו והשר זאב אלקין ניסו לפתוח בהליך הדחה נגדו, אך בשלב זה נראה כי היוזמה לא הצליחה.