חוקרי משטרת ירושלים יביאו היום (חמישי) להארכת מעצר שישה נערים קטינים בגילאי 14-17 החשודים במעורבות בשני מעשי תקיפה ושוד שאירעו במהלך ליל יום שני האחרון. שניים מהחבורה נעצרו בעקבות אירוע של שוד טלפון ותקיפת צעיר, ועם מעצרם עלה בידי החוקרים כי הם מעורבים יחד עם נוספים גם באירוע תקיפה חמור אחר שאירע מוקדם לכן בבית כנסת בעיר.



מסרטון של מצלמת אבטחה בבית הכנסת ומעדויות של מתפללים עולה החשד לפיו הגיעו שני הנערים לכאורה להתפלל בשעות הערב המאוחרות ובמהלך התפילה הבחינו שניים מהמתפללים הקבועים כשהם מחטטים במעיליהם של מתפללים אחרים ומנסים לגנוב משם ככל הנראה כסף ורכוש. שני המתפללים הניסו את הנערים מבית הכנסת ובכך חשבו כי הביאו לסיומו של הסיפור ללא תקלות. אלא שדקות אחדות לאחר שגורשו מבית הכנסת, הם שבו למקום מצוידים במקלות והחלו לתקוף את המתפללים שהניסו אותם מהמקום. יחד עם מתפללים אחרים גורשו הנערים ועזבו את המקום עוד לפני שנגרם נזק או פגיעה בנפש, למעט מכות יבשות על גופם של חלק מהמתפללים. 




דפוס חוזר של ניסיון גניבה וחזרה לקורבן



מאוחר יותר באותו ערב נעצרו שניים מהנערים בעקבות אירוע תקיפה ושוד שאירע ברחוב פרן בירושלים. על פי הידוע, ניגשו מספר נערים לצעיר שחלף ברחוב, חטפו מידו את מכשיר הטלפון הסלולרי ונמלטו מהמקום. בחלוף זמן קצר חזר אחד מהם אל הקורבן והתנה בפניו את החזרת הטלפון בתמורה לתשלום כספי. הקורבן שילם כסף לידיו של התוקף, קיבל את הטלפון חזרה לידיו ומיד לאחר מכן התקשר למשטרה ודיווח על האירוע.



מסריקות שערכו שוטרי תחנת לב ירושלים אותרו שניים מתוך חבורת הנערים והם הובלו לחקירה בתחנה. תוך כדי חקירתם, התקבלה במשטרה תלונה על אירוע אחר שהתרחש בבית כנסת בירושלים וכך עלה כי היו מעורבים גם באירוע זה.



עוד עלה כי שני הנערים הינם חלק מחבורת נערים אלימה ובריונית שביצעה מספר אירועים בירושלים בתקופה האחרונה של תקיפה ושוד. ארבעה נערים נוספים נעצרו במהלך היממה האחרונה וביחד עם שני הנערים שבידי המשטרה יובאו השישה להארכת מעצרם היום בבית משפט השלום בירושלים. חקירת המקרים נמשכת.